آیت الله سید محمد شاهچراغی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامگذاری امسال از سوی رهبر نظام جمهوری اسلامی به عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گامی مهم و ارزشمند برای کاهش نرخ بیکاری در کشور است و مسوولان دستگاه اجرایی این مهم را برای رونق کسب وکار در کشور به معنی واقعی عملیاتی کنند.
وی اظهارداشت: اقدامات دولت برای رفع مشکلات کشور نباید مقطعی باشد بلکه باید با حس مسوولیت و وظیفه شناسی تا پایان دوران خدمت صادقانه به مردم، طرح های اشتغال آفرین ادامه یابد.
وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین کاربردی و منسجم می توانند در کاهش نرخ بیکاری در کشور با دولت سهیم باشند و باید در پایان امسال، اقدامات انجام شده برای مردم قابل لمس باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی مردم نیازمند هم افزایی و همکاری مسوولان استانی است و سمنان از این حیث دارای امتیازات، ظرفیت های بسیار مناسبی است.
شاهچراغی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی را می توان با تامین زیرساخت هایی مانند تامین آب برطرف کرد و دولت برای رفع این نقص ها برای رونق کسب وکار در استان بیشتر تلاش کند.
وی خاطرنشان کرد : گزارش های خوبی از روند اجرایی شدن انتقال آب دریای خزر به سمنان به بنده گزارش می شود و امیدوارم در آینده نزدیک با رفع موانع کنونی این مهم انجام شود.
امام جمعه سمنان گفت: رفع مشکلات اقتصادی کشور به کاهش بزهکاری های اجتماعی منجر می شود و با اجرای طرح های اشتغال آفرین می توان برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان اقدام کرد.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد بوده است.
این استان در سال گذشته بیش از 323 هزار تن کالا به ارزش 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلارصادر کرد که از نظر ارزش در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.