حجت‌الاسلام عبدالله واحدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح تابستانی فرهنگی و معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت و آموزش به کودکان و نوجوانان در بقاع متبرکه شاخص استان در حال برگزاری است.
وی با بیان این که اجرای طرح نشاط معنوی در23 بقعه متبرکه استان سمنان در حال برگزاری است، افزود: این طرح از 17 تیر 96 در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این استان آغاز شده و تا 27 مرداد ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: همه ساله در ایام تابستان این طرح اجرا می شود و برای اجرای آن از مبلغانی از حوزه‌های علمیه قم و استان سمنان استفاده می شود و دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی شهرستان های شاهرود و دامغان نیز در اجرای آن مشارکت دارند.
واحدی تاکید کرد: اجرای برنامه های آموزشی، هنری، فرهنگی، دینی، معارف، ورزشی و قرآنی از مهم ترین رویکردهای اجرایی این طرح بوده که برای کودکان، نوجوانان و جوانان در بخش دختران و پسران اجرا می شود.
وی افزود: ذهن جوانان و نوجوانان باز است و اجرای این طرح و برگزاری کلاس های مختلف همچون بذری است که در ذهن این قشر پاشیده می شود تا مفاهیم قرآنی و دینی در بین جوانان و نوجوانان نهادینه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان یادآور شد: با توجه به تهاجمات فرهنگی و تهدیدات دشمنان باید جوانان و نوجوانان برای آینده آماده باشند و باید از سنین کم کودکان با مفاهیم و آموزه های دینی آشنا شوند زیرا جوانان و نوجوانان به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه هر ملتی شناخته می‌شوند.
سال گذشته این طرح در 21 بقعه متبرک استان سمنان اجرا شده بود، استان سمنان بیش از 130 بقعه متبرکه دارد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.