به گزارش ایرنا، حسن اسلامی راد روز سه شنبه در دیدار اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان سمنان با امام جمعه سمنان گفت: پیشیگری، مقابله، مدیریت در تقاضا از برنامه های اصلی مبارزه با مواد مخدر است که علاوه بر آن باید از بازگشت کالاهای کشف شده به بازار و از بین بردن آن در دستور کار قرار گیرد.
وی، یکی از بندهای قانون مبارزه با قاچاق را ایجاد سامانه های هوشمند با هدف کاهش قاچاق کالا و ارز دانست و خاطر نشان کرد: کاهش دخالت انسان در کنترل کالای ورودی و خروجی در کاهش فساد جلوگیری می کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با ایجاد سامانه های هوشمند جدید گمرک، زمان ترخیص کالاهای گمرکی از 26 روز در سال 92 به چهار روز در سال 96 کاهش یافته و گمرگ در حال حاضر با 22 سازمان ارتباط و اتصال الکترونیکی دارد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان از دیگر مزایای سامانه های هوشمند گمرک، افزایش کشف قاچاق و کاهش دخالت انسانی در نظارت ها برشمرد و گفت: افزایش درامد گمرگ از دیگر نتایج این دستاورد است.
محمد رضا خباز استاندار سمنان، محمود قنبری معاون استانداری، جمعی از اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان سمنان حضور داشتند که به بیان عملکرد دستگاه های خود در سال گذشته و جاری و راه های پیشگیری از ورود آن به کشور پرداختند.
در سه ماه اول سال96، کشف کالای قاچاق با رشد 13 درصدی در استان سمنان به سه میلیارد و 600 میلیون تومان رسید.
6103/7344 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
در سه ماه اول سال جاری با رشد 13 درصدیبر اساس اعلام نیروی انتظامی استان سمنان، در سه ماه اول سال 96، کالاهای قاچاق به ارزش سه میلیارد و 600 میلیون تومان در این استان کشف شد.
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.