به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای حفاظت از منابع آب استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود : از مجموع 2 هزار و 600 حلقه چاه کشاورزی در استان سمنان، 596 حلقه چاه با بیش از 20 درصد اضافه برداشت وجود دارد که باید به کنتور هوشمند تجهیز شود.
وی تاکید کرد : در این راه کمک بخش خصوصی و اعتبارات دولتی باید برای نصب هرچه سریع تر کنتورهای هوشمند به کار گرفته شود تا در استان هیچ چاهی وجود نداشته باشد که بدون کنتور هوشمند آب مصرف کند.
وی با بیان این که نصب کنتورهای هوشمند در تعادل بخشی و احیای منابع آب بسیار موثر است، افزود: در صورت تکمیل تجهیز همه چاه ها به کنتورهای هوشمند و شارژ و بهره برداری از آن ها امکان جلوگیری درصد قابل توجهی از کسری مخزن دشت ها در استان میسر می شود.
استاندار سمنان درباره انتقال آب دریای خزر به این استان گفت : تا کنون انتظارات سازمان محیط زیست از استان سمنان تا حدود زیادی تامین شده است و نشست های زیادی در این باره برگزار شده است و در صورت اعلام رضایت همه جانبه از سوی محیط زیست، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این مهم محقق می شود.
به گزارش ایرنا، تا کنون هزار و 352 کنتور هوشمند آب و برق در بخش کشاورزی در استان سمنان نصب و بهره برداری شده است.
با توجه به این که 90درصد از کسری مخزن های دشت های استان سمنان در اثر برداشت غیرمجاز از چاه های کشاورزی مجاز صورت می گیرد در صورت تکمیل تجهیز کلیه چاه ها به کنتورهای هوشمند و شارژ بهره برداری از ان ها امکان جلوگیری بیش از 90درصد از کسری مخازن دشت های استان میسر می شود.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی باغی و کشاوری دارد.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.