به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مهمترین نکات مطرح شده در کنفرانس مطبوعاتی و رسانه ای استاندار سمنان از این قرار است:
* انتخابات بعنوان نماد مردم سالاری دینی نقشی بسزا در کشور دارد.
*مردم با حضور آگاهانه ی خود ور انتخابات بلوغ سیاسی خود را نشان دادند.
*باید به در درجه اول به رهبر انقلاب تبریک بگوییم و سپس به مردم ایران و تبریک سوم را باید به ریاست محترم جمهور جناب دکتر روحانی گفت که با برنامه های درست ارائه شده توانستند مجددا اعتماد مردم را بدست آورند.
*انتخابات برگزار شده نشان داد که دوران القا نمودن یک طرز تفکر به مردم گذشته است و مردم آگاهانه و مختارانه تصمیم می گیرند.
*مردم نشان دادند که به جو سازی ها توجهی ندارند .
*یکی از اتفاقات مهم این انتخابات وحدت بین مرز نشینان و پابتخت نشینان بود که این برای آینده انقلاب بسیار مفید است.
* مردم در مراکز استانهای بزرگ یکدست به لبست امید رای دادند و امیدوارم که وحدت بین مدیریت شهری و مدیریت سیاسی بتواند موجب سربلندی و سرافرازی بیش از پیش ایران باسد.
* حضور یکپارچه مردم سربلندی نظام را به نمایش گذاشت.
* در استان سمنان ما در برگزاری انتخابات قدم به قدم و بر مبنای قانون پیش رفتیم.
* در سه شهر استان انتخابات بصورت الکترونیک برگزار شد و کم نقص ترین انتخابات به نوبه ی خود بود.
* برآیند حضور مردم و برگزاری انتخابات به نحو مطلوب به انجام رسید.
* در استان سمنان و در موعد مقرر همه ی افرادی که قصد حضور در انتخابات داشتند موفق شدند رای خود را به صندوق بیندازند.
* با حضور بیش از ۸۱ درصد از واجدین شرایط در استان سمنان ما رتبه هفتم کشور را از حیث مشارکت بدست آوردیم .
* خداوند متعال را بر این نعمت بزرگ سپاسگزارم و سجده شکر بجا می آورم از شکوه حضور مردم در عرصه انتخابات
* انتخابات تمام شد و شورای نگهبان صحت انتخابات را اعلام کرد پس باید همه کمک کنیم تا دولت به اهداف مد نظر خود برسد .
*این انتخابات نشان داد که مرجع سیاسی در کشور تغییر کرده و مردم آگاهانه و با مشارکت بالا در انتخابات شرکت میکنند / تراز سیاسی کشور ایران در دنیا بالا رفت.

*ما شاهد انتخابات سالم و بدون حاشیه بودیم.از نظر تعداد شرکت کنندگان نیز در کشور هفتمین استان بودیم و بیش از 80% مردم پای صندوقهای رأی آمدند.

* دکتر خباز در پاسخ به سئوال خبرنگار جمهوری اسلامی مبنی بر برخورد گزینشی لا برخی رسانه ها :
انتقاد با کینه ورزی بسیار متفاوت است و ما انتقاد را یک هدیه برای خود می دانیم و هیچ گاه با انتقاد مخالفتی نداشتیم.

*دکتر خباز در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار جمهوری با موضوع دلایل اختلاف رای در شرق و غرب استان گفت: سوء استفاده از حساسیت های مردم و ارائه نادرست برخی اطلاعات موجب جهت گیری مردم عزیز در شرق و غرب استان می شود که توصیه می کنم مسئولان محترم استان در تمامی شهرستانها به گونه ای اقدام نمایند که موجب وحدت رویه و ایجاد هماهنگی و اتحاد گردد.

*استاندار سمنان در پاسخ به سئوال مزینانی خبرنگار فارس مبنی بر ارتباط بین هیات نظارت و اجرایی انتخابات در استان و انتقاد ایشان مبنی بر علت حضور استاندار در برنامه های انتخاباتی استان گفت: استاندار حق حضور در جلسات انتخاباتی را دارد و کاملا حضور ایشان لازم و ضروری بود و بیان دستاوردهای دولت بعنوان دولت مستقر از وظایف دولتمردان است.
ارتباط بین هیات های اجرایی و نظارت استان بسیار مطلوب و بدون مشکل بود و مسائل پیش آمده در جریان تایید صلاحیت ها نیز کاملا بر اساس قانون و بر مبنای دستور العمل های قانونی انجام گرفت و به نتیجه رسید .

*استاندار سمنان در پاسخ به سئوال میراج خبرنگار نشریه کندوی البرز با موضوع مدیران دو زیست گفت :ترکیب وزرای هیات دولت و نحوه ی سیاست گذاری رییس جمهور مسیر ما را نیز در راستای اداره استان مشخص خواهد کرد ضمن آنکه مطمئن خواهم بود در این دوره بسیار مطلوب تر از گذشته اقدام خواهد شد.

*استاندار سمنان در پاسخ به سئوال قدرتی ؛ خبرنگار رسالت :
در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ میزان مشارکت مردم ۳۶۱۲۰۵ نفر بودو در سال ۹۶ این عدد به ۴۰۳۶۰۵ نفر رسید.
میانگین مشارکت در کل ادوار انتخابات در استان با ۲/۸ % افزایش از ۷۳/۷ % به ۷۶/۵ % افزایش یافت.

*استاندار سمنان در پاسخ به سئوال داودی خبرنگار روزنامه جوان مبنی بر تاخیر چند دقیقه ای در ساعت آغاز برگزاری انتخابات الکترونیک:
انتخابات تمام الکترونیک برای نخستین بار انجام یافت و مشکل بسیار جزئی در برخی شعب ایجاد گردید که آنهم به موجب اسامی درج شده در سامانه الکترونیکی بود که برطرف گردید.

*استاندار سمنان در پاسخ به سئوال تبریزی خبرنگار خبرگزاری مرآت مبنی بر احتمال حضور ایشان در دولت دوازدهم بعنوان استاندار سمنان گفت : نه تنها با من بلکه جناب رییس جمهور حتی با معاون اول خود نیز صحبتی در خصوص ماندن یا رفتن اعضای کابینه و استانداران نداشته اند .
*ایشان همچنین در پاسخ به سئوال فراخوان مردمی مرات با موضوع انتقال اب سد کالپوش گفت: مسئله انتقال آب سد کالپوش صرفا بمنظور شرب بوده و استفاده کشاورزی ندارد و بر اساس جلسات انجام شده مقرر گردید تا بر اساس اولویت ؛ آب شرب روستاهای در مجاورت سد تامین گردد و هم اینک نیز پیشنهاد گردیده است تا ۴ میلیون متر مکعب از آب سد کالپوش برای شرب شاهرود و میامی و ۱ میلیون متر مکعب نیز بعنوان صنعت کشاورزی مورد استفاده کشاورزان منطقه قرار گیرد.
تعداد ۱۳۰ پمپ غیر مجاز در این منطقه جمع آوری گردیده است و تاکید می گردد که آب صنعتی کشاورزی در صورت تایید وزیر نیرو در اختیار کشاورزان منطقه قرار خواهد گرفت.

*استاندار سمنان در پاسخ به سئوال عظیمی خبرنگار خبرگزاری فرهنگ رضوی با موضوع علت اصرار برخی مبنی بر وجود تخلف در انتخابات گفت: علت همان دلایل ۴ سال پیس است که از همان ابتدا اصرار داشتند که این دوره از ریاست جمهوری یکدوره ای می باشد، اما پس از حضور قاطعانه ی مردم و پاسخ مردمی به آنان حال بر طبل تخلف می کوبند و بدنبال بهانه جویی هستند.
اما از اقدام زیبای جناب حجت الاسلام ناطق نوری درس بگیریم که در همان شب برگزاری انتخابات و مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات به رقیب خود تبریک گفتند .
اگر ما واقعا برای خدا گام بر می داریم باید به رای مردم احترام بگذاریم .

*دکتر خباز در پاسخ به سئوال دهرویه سرپرست خبرگزاری خبرانلاین استان که با تاکید بر نجابت دولت دکتر روحانی و لزوم استفاده از مدیران همسو و توانمند گفت: ما سایه ای از دولت هستیم و مطابق با تصمیمات دولت پیش خواهیم رفت وامکان همکاری مجدد با مدیران دو زیست نداریم.

*دکتر خباز استاندار سمنان در پاسخ به سئوال حبیبی بسطامی خبرنگار ایسنا با موضوع افزایش رای دکتر روحانی و تاثیر آن در پشتگرمی دولت گفت: رای بالا برای رئیس جمهور در تعامل مردم با دستگاهها موثر خواهد بود و تاثیر بزرگ آن قوت قلب مسئولان و دلگرمی رییس جمهور است که بدین واسطه دست رئیس جمهور در داخل و خارج از کشور را بازتر می کند.

*استاندار سمنان در پاسخ به سئوال نجاتی خبرنگار نشریه کویر استان سمنان با موضوع فضا سازی رسانه ای و اعلام تغییرات مدیریتی در سطح استانداری سمنان گفت: من در اجرا به جناح سیاسی افراد کاری ندارم ولی معتقدم که اگر کسی در یک مجموعه ساز ناسازی را کوک نماید طبعا به همه لطمه می زند و در ارتباط با تغییرات انجام شده در استانداری سمنان نیز اقداماتی مبنی بر تغییر به آنان عنوان گردیده بود و جز در یک مورد خاص؛ این جابجایی ها ارتباطی با موضوع انتخابات ندارد.

*دکتر خباز در پاسخ به سئوال حاجی قربانی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سمنان مبنی بر بیشتر بودن رای جناب رییسی نسبت به دکتر روحانی گفت: آراء مردم استان به جناب اقای دکتر روحانی نه تنها افت نکرده است نسبت بلکه ۱/۲ % رشد داشته است و علت بالاتر بودن آراء رقیب نیز دلایل متفاوتی دارد که در پاسخ به سئوال خبرنگار جمهوری اسلامی بیان گردید

*استاندار سمنان در پاسخ به سئوال سلطانی پور خبرنگار ایرنا با موضوع رای حلال و حرام و سند ۲۰۳۰ گفت: طرح آرای حلال و حرام یک سخن انحرافی است و طبعا دلایل اعلام شده قابل قبول نبوده و یکسویه جهت گیری شده است. افرادی که این مطالب را مطرح می کنند بر اساس همین آرا به مسئولیتی دست یافته اند. بهتر است رقبا به رهبر معظم و ریاست محترم جمهور تبریک بگویند و در عین حال رقابت خود را برای دوره بعدی حفظ نمایند.
سند ۲۰۳۰ در سال ۹۴ و در یونسکو مطرح شد و وزیر وقت آموزش و پرورش همانجا در بخشی از بندها تحفض نمودند و این بدان معناست که ما برخی بندها را قبول نکرده ایم.
عدالت جنسیتی با امور جنسی متفاوت است و باید این نکته مد توجه قرار گیرد که باید اطلاع رسانی درست به مردم ارائه گردد. البته ذکر این نکته هم ضروری است که این سند ایراد کوچکی نیز داشت که متاسفانه بسیار بزرگ جلوه دهده شد و هدف نیز آن بود که گمان می کردند این سخنان برای آنان رای آور است اما دیدیم که مردم آگاهانه انتخاب می کنند.
من به احترام و تبعیت از رهبر معظم عرض می کنم که این ایراد که مورد تیز بینی و بیان رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است باید رفع گردد کما اینکه سه وزیر نیز مستقیما در این ارتباط وارد عمل شده و قطعا این سند مطلوب نظر رهبر معظم انقلاب اصلاح خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 665438
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.