کمال ترابیان روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب های اهداشده درزمینه های مختلف علمی ،پژوهشی ،داستانی ودیگر کتاب های ارزشمنداست که از سوی انتشارات 'به نشر' به این روستای محروم اهداشده است.
ترابیان با اشاره به اینکه فرهنگ مردم ایران اُنس و الفتی دیرینه با کتاب و کتاب‌خوانی دارد گفت: کتاب بهترین وسیله انتقال میراث فرهنگی و آداب و رسوم از نسلی به نسل دیگر است.
وی بااشاره به اهمیت مطالعه تصریح کرد: کتاب‌های محبوس شده باید از منازل خارج شود و برای استفاده عمومی و نشر دانش به اشتراک گذاشته شود و کتابخانه‌های عمومی تنها مراکز مورد اعتماد برای نگهداری کتاب‌های مازاد شهروندان است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی میامی با تاکیدبر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی درکشور ،گفت : مطالعه کتاب باید نهادینه شود.
شهرستان میامی سه کتابخانه عمومی فعال دارد.
کتابخانه الغدیرمیامی بیش از14هزارکتاب ،کتابخانه فرومدهشت هزار و 500 کتاب وکتابخانه حسین آبادکالپوش 5هم هزارجلدکتاب دارند.
2هزارو710تن عضو کتابخانه های عمومی شهرستان میامی هستند.
انتشارات' به نشر' وابسته به آستان قدس رضوی(ع) است.
روستای فرومد با جمعیتی حدود سه هزار نفر از توابع شهرستان میامی بوده و در 180 کیلومتری شاهرود قرار دارد.
این روستا آثار تاریخی گوناگونی از عهد ایلخانیان و خوارزمشاهیان مانند مقبره شاعر بنام ایران ابن یمین فریومدی و قصر کوشک دارد.
آرامگاه ابن یمین فریومدی شاعر قطعه سرای قرن هشتم در وسط روستا قرار دارد که به شکل 6گوش است.
بنای مقبره این یمین ،تا پیش از انقلاب در حال تخریب بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان زیبایی بر روی مقبره این شاعر پرآوازه ساخته شد.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی ** انتشاردهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.