به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی شکری روز پنجشنبه در نشست کارگروه فضای مجازی تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود،افزود:کانال‌های مجازی برخی نهادها بیشتر به موضوع های اجتماعی، سرگرمی و اخبار می‌پردازند و کمترکسی تولید فاخر انجام می‌دهد.
وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ دینی در نسل جوان و نوجوان و گسترش دین ، لازم است محتواهای دینی با در نظر گرفتن مسایل روز و نیاز جوانان تولید شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با توصیه به تمام دستگاه های فرهنگی برای اهتمام ویژه در حوزه فضای مجازی، ادامه داد: محتواهای تولید شده در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی با نیازهای روز تناسب زیادی ندارد.
شکری با بیان این که بیشتر فعالیت ها در فضاهای مجازی مربوط به سرگرمی یا خبر هستند، بیان کرد: فضای مجازی در ترویج گفتمان دینی نقش اساسی دارد اما باید امروز فهمید که چگونه می‌توان در شبکه‌های مجازی موج و جریان اجتماعی ایجاد کرد تا بتوان از این موج در راستای ترویج فرهنگ دینی بهره برد.
وی به روحانیان هم توصیه کرد ،از فضای مجازی بهره گیری کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برنامه های دشمنان برای استفاده از فضای مجازی برای تهاجم فرهنگی، گفت: یکی از کارهای مهم این اداره کل ایجاد کارگروه فضای مجازی با رویکرد تولید فاخر و افزایش آگاهی‌های اجتماعی از فضای مجازی است که با امکانات و ظرفیت‌های موجود می‌توانیم کارهای شایسته ای را انجام دهیم.
شکری بیان کرد: روحانیان و مبلغان ، امروز باید درباره فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی به مردم آگاهی دهند که برای ترویج این امر منبرها و مناسبت‌هایی مانند رمضان، محرم ، صفر و شعبان بسیار اهمیت دارد.
اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای تبلیغ امور دینی در ماه رمضان،۶۲۰ روحانی به مسجد های این استان اعزام کرده که بیش از ۴۰۰نفر را روحانیان بومی تشکیل داده و مابقی نیز از حوزه های علمیه قم و مشهد اعزام شده اند.
در استان سمنان 830 مسجد و یک هزار و 400هیات مذهبی وجود دارد .
6167 انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.