به گزارش ایرنا، این آیین با حضور جمعی از دوستداران شعر و ادب پارسی و جمعی از فرهنگیان و فرهیختگان شاهرودی، به همت انجمن معلمان زبان و ادبیات فارسی استان سمنان و انجمن دوستداران حافظ دفتر شاهرود برگزار گردید.
در این آیین نسرین فرخ پیام و مجید پازوکی از چهره های ادبی شهرستان شاهرود پیرامون جلوه های گوناگون شعر عطار به سخن رانی پرداختند. شعرخوانی و اجرای موسیقی سنتی نیز از دیگر بخش های این برنامه بود.
انجمن دوست داران حافظ، چهاردهمین دفتر خود را سال گذشته در شاهرود ایجاد کرده و پس از آن با هدف گسترش زبان و ادبیات فارسی، برنامه های گوناگونی در مناسبت های مختلف در این شهر برگزار می کند.
پیشینه انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان در شاهرود نیز به سال 85 باز می گردد اما این انجمن پس از وقفه ای ، فعالیت دوباره خود را از 2 سال پیش دوباره آغاز کرده است.
فروردین 94، هم زمان با روز ملی عطار نیشابوری طی آیینی، شاهرود و نیشابور با حضور شهرداران این دو شهر خواهر خوانده معرفی شدند.
فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری که بین سال های۵۴۰ تا ۶۱۸ قمری در نیشابور می زیسته، یکی از عارفان و شاعران ایرانی بلندآوازه ادبیات فارسی است.
از عطار آثاری چند برجای مانده است که مهم ترین آن ها منطق‌الطیر ، تذکرة الاولیاء ،
الهی نامه ، بلبل نامه ، اسرارنامه ، خسرونامه و مختارنامه (رباعیات) است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.