به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان مهدیشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: باید دستگاه های اجرایی و مردم برای جلوگیری از هدررفت آب آشامیدنی برنامه های منسجمی از ابتدای سال 96 اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: اقداماتی از سوی شرکت آب وفاضلاب شهری استان سمنان به منظور جلوگیری از هدررفت آب انجام شده است، اما برای جلوگیری از هدررفت 100 درصدی آب باید برنامه های جدی تری اتخاذ شود.
خباز خاطرنشان کرد: بیش از 20 درصد از آب آشامیدنی در جنوب شهر سمنان هدر می رود که باید هرچه زودتر برای افزایش ذخایر آب استان برای مهار آن اقدام کرد.
استاندار سمنان با بیان اینکه با تلاش نماینده مردم شهرستان های سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اعتبار ساخت سد فینسک و روزیه در بودجه استانی امسال سمنان گنجانده شده است، گفت: دولت در تلاش است با برنامه ریزی های منسجم برای درازمدت، مشکل کمبودآب آشامیدنی در استان سمنان را برطرف کند.
وی افزود: تامین آب آشامیدنی استان سمنان در کوتاه مدت با حفر چند چاه عمیق، در میان مدت با ساخت سد و در دراز مدت با انتقال آب از دریای خزر در دستور کار استانداری قرار دارد.
استاندار سمنان گفت: در تابستان سال 954 شهروندان سمنانی با کمبود آب مواجه بودند که با مدیریت اصولی از هم اکنون درصدد جلوگیری از هدر رفت آب و تامین آب آشامیدنی شهروندان هستیم.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.