مرتضی دهرویه: از نظر تحلیلی در سال ۹۵ هیئت های ورزشی را هم می توان به دو دسته میزبان و غیر میزبان تقسیم بندی کرد، که بازهم قابل تقسیم بندی به دسته های کوچکتری برای تعیین وضعیت ورزش استان است.

هیات هایی میزبان بعضا نه رشته های المپیکی را مدیریت می کنند و نه حتی شانسی و بدتر از آن شرکت کننده ای برای مسابقات میزبانی شده داشتند و از زاویه دیگر حتی آن تعداد کمتر از انگشتان یک دست هیات هایی که دو مولفه فوق را داشتند، یک هفته میزبان ورزشکاران خارج از استان بودند و ۵۱ هفته به دنبال تامین پول خوابگاه، سالن و غذاخوری و...

از طرفی دو بدعت غلط هم در استان گذاشته شد که حواشی خاص خود را به همراه داشت، اول قالب کردن مسابقات بی اعتبار بین المللی و بزرگنمایی نتایج کسب شده در چنین رقابت هایی و دوم استفاده از بازیکنان غیربومی بجای تلاش برای توسعه نرم افزاری ورزش که در رشته های گوناگون از انفرادی و تیمی بسیار فراگیر شده و یک حرکت رو به عقب و شاید هم الگو برداری از کشورهای حوزه خلیج فارس به حساب می آید.

علیرغم اینکه تقویت پایگاه قهرمانی که از چندسال پیش احیا شده بود، حرکتی خوب به حساب می آید و بودجه های خوبی به ان ترزیق شد باید با برنامه ریزی مدون به دنبال توسعه و استفاده بهینه از این پایگاه بود و قهرمانان و ملی پوشان براحتی امکان استفاده را از این مجموعه داشته باشند و نباید پایگاه را تبدیل به باشگاه بدنسازی دولتی و رقیب با بخش خصوصی تبدیل نمود.

افتتاح استادیوم ۱۵ هزار نفری سمنان از دستاوردهای مهم دولت بشمار می آید اگرچه کیفیت بسیار نازل چمن از نقاط تاریک و مبهم این پروژه ملی است.

برگزاری جشنواره استعدادیابی که یک برنامه ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان بود، در انتخاب رشته ها، نوع تست های گرفته شده و نوع گزینش ورزشکارانی که سال ها به فعالیت می پرداختند و همچنین چگونگی برخورد با استعدادهای کشف شده حرف و حدیث های فراوانی بوجود آمد ولی اصل این کار باید تداوم داشته باشد و ان همه استعداد به فراموشی سپرده نشوند.

وعده میزبانی مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر هم رویدادی بود که در هیاهوی آخر سال گم شد و تکلیف آن مشخص نشد.
اما در سال ۱۳۹۶ برگزاری مسابقات بین المللی وشوو جام پارس از اتفاقات مهم امسال می تواند باشد، هرچند که جای این سوال باقی است که چرا در تمام جلساتی که برای هماهنگی این بازی ها انجام می شود، اثری از رئیس یا اعضا هیئت وشوو استان دیده نمی شود ؟ در صورتی که رئیس و اعضای این هیات مدت هاست برای برگزاری شایسته میزبانی تلاش خود را اغاز کرده اند.

از سوی دیگر در سال ۱۳۹۵ وعده حضور ۱۰ ورزشکار در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان داده شد و با توجه به اینکه در سال ۹۶ مسافران این رقابت ها از دل مسابقات بیرون می آیند باید بنشینیم و منتظر بمانیم که آیا شعار، "۱۰ بلیط برای سمنانی ها در جاکارتا رزرو کنید" به حقیقت می پیوندد یا نه؟

به هر حال امیدواریم در سال جدید با شعار "صداقت، راستگویی و واقع بینی لازمه پیشرفت ورزش" سال خوبی برای همه اهالی ورزش استان باشد و شاهد موفقیت و رشد و اعتلای ورزش استان باشیم و از همه مهمتر انتظار داریم که مردم اگاه و فهیم شهرهای مختلف استان در اردیبهشت ماه به کاندیداهایی رای دهند که بعد از ورود به جمع شوراها دغدغه ورزش قهرمانی را داشته باشند و همچون شهرداری سایر شهرهای کشور حداقل در چند رشته ورزشی دارای تیم لیگ برتری باشند چون بر این باور هستیم ورزش به عنوان صنعت جدید در دنیای امروز سهم بسزایی در رشد و ابادانی شهرها خواهد داشت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610656
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.