سرهنگ حسن خسروجردی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در روز شنبه 16 سانحه خسارتی که عمده دلیل رخداد آن ها بی‌توجهی رانندگان وسایل نقلیه به جلو بود در محورهای استان سمنان گزارش شد.
وی تصریح کرد: با حضور به موقع نیروهای امداد و نجات، مصدومان سوانح جاده ای روز گذشته در محورهای استان سمنان به مراکز درمانی منتقل شدند که حال عمومی این مصدومان بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مطلوب گزارش شده است.
سرهنگ خسروجردی با بیان اینکه واژگونی خودرو سواری در محور دامغان- جندق یک کشته و سه مصدوم برجا گذاشت، گفت: از 10 سانحه جرحی و فوتی روز گذشته در محورهای استان سمنان، 8 سانحه به دلیل واژگونی خودرو و توجه نکردن راننده به جلو رخ داد.
وی ادامه داد: در مرحله اول سفرهای نوروزی در استان سمنان بیش از 61 درصد حوادث فوتی و جرحی ناشی از واژگونی خودرو ها بوده است، علت 81 درصد سوانح رانندگی در محورهای استان سمنان در مرحله اول سفرهای نوروزی بی‌توجهی راننده به جلو و ناتوانی در کنترل خودروها بوده است.
سرهنگ خسروجردی گفت: یک حادثه برای یک خانواده یعنی از دست دادن تمام زندگی که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی هموطنان و مسافران، شاهد کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در کشور باشیم.
رئیس پلیس راه استان سمنان اضافه کرد: از دلایل اصلی واژگونی خودروها ،خستگی و خواب آلودگی است که باید رانندگان در هنگام تردد در محورهای استان برای جلوگیری از افزایش اینگونه سوانح به توصیه ماموران راهنمایی و رانندگی توجه کنند و در طول سفر زمانی برای استراحت رانندگان در نظر بگیرند.
واژگونی خودرو علت بیش از 60 درصد سوانح رانندگی سوانح رانندگی در استان سمنان است و پلیس راه استان سمنان با 40 دوربین سرعت سنج ثابت، بر تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان نظارت دارد.
سالانه دست کم 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند و ترافیک برای تمام محورهای استان سمنان برای امروز یکشنبه ششم فروردین 96 روان گزارش شده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.