به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز پنجشنبه در اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان سمنان در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل این استان افزود: هدف از فعالیت ستادهای نظارتی صیانت از رای مردم است و در انتخابات سال آینده نیز این رویکرد با قدرت اتخاذ می شود.
وی ادامه داد: اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی با رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از احتمال تخلف در روند برگزاری انتخابات و تبلیغات نامزدها جلوگیری خواهند کرد.
آسیابی خاطر نشان کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی هماهنگی لازم با سایر دستگاه های اجرایی انتخابات را خواهد داشت و پیشگیری از جرایم احتمالی در اولویت دستگاه قضایی است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: ارشاد و راهبری ستاد های استانی و شهرستانی و نظارت بر آنها به ترتیب بر عهده ستاد مرکزی و ستادهای استانی است.
آسیابی با بیان اینکه انعکاس فوری شرح وقایع و جرایم مهم به ترتیب برعهده ستاد پیشگیری و رسیدگی جرائم و تخلفات انتخاباتی استان و مرکزی است، گفت: توجیهه، ارشاد تشکل ها و احزاب، گروه ها، ستادهای انتخاباتی، تبلیغاتی و اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرایم یکی دیگر از وظایف این ستاد است.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه و مطبوعات در اطلاع رسانی ،تشریح و توضیح مفاد قانونی و جرایم انتخاباتی نقش بسزایی دارند گفت: باید با اطلاع رسانی دقیق و آگاهی عمومی در کاهش تخلف های احتمالی گام برداشت.
آسیابی خاطر نشان کرد: باید مصوبات ستاد پیشگری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کمترین زمان ممکن اجرا شود و به یقین اگر دستگاه های مسوول به خوبی وظایف خود را انجام دهند، انتخاباتی با حضور حداکثری مردم و بدون تخلف را شاهد خواهیم بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات در ایران ریشه ای 38 ساله دارد و حضور پرشور مردم در این آیین ملی نشان دهنده عظمت نظام جمهوری اسلامی و توجه به منویات رهبر انقلاب است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌.
استان سمنان دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و 29 اردیبهشت 96 در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان سمنان راه می یابند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.