ایرج رئیسیان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری مردم در صورت بروز حوادث طبیعی و سوانح، افزود: هموطنانی که در نوروز 96 قصد سفر به نقاط مختلف کشور را دارند برای جلوگیری از حوادث ناگوار باید نکات ایمنی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: مدیریت بحران استانداری و عوامل امداد و نجات ،اورژانس، راهداری و پلیس راه در استان سمنان در صورت وقوع هر نوع حادثه آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند و بهترین همراهی و همکاری مردم رعایت قوانین و مقررات برای جلوگیری از حوادث احتمالی در تعطیلات نروز 96 است.
رئیسیان، با بیان اینکه میزان قابل توجهی از مرگ و میر در ایام نوروزی ناشی از تصادف جاده ای است، گفت: به دلیل نبود چشم اندازهای دلنواز در جاده های بیابانی استان سمنان رانندگان دچار خستگی و خواب آلودگی می‌شوند که ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه را به همراه دارد ،در تعطیلات نوروزی نیز با افزایش مسافرت ها، تصادف وسایل نقلیه در محورهای استان افزایش چشمگیری می یابد که کاهش این سوانح نیازمند همراهی مردم است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان خاطر نشان کرد: تابلوهای هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی و کانون‌های وقوع خطرهای احتمالی مانند استخرهای ذخیره آب، استخر بوستان‌ها، سد و بندهای خاکی عرصه های منابع طبیعی جنمایی و نصب شده است و باید مسافران نوروزی به این علایم هشداری توجه ویژه ای داشته باشند.
وی اضافه کرد: تمام پل‌ها ،رودخانه ها ، کانال‌های جمع آوری آب و رودخانه های فصلی استان سمنان در چند روز گذشته بازدید شد و تاکنون گزارشی از حادثه‌خیز بودن این مناطق ارایه نشده است.
رئیسیان افزود: مسافران نوروزی قبل از تردد در محورهای استان سمنان از شرایط جوی و ترافیکی اطلاع یابند و از ایمنی خودرو خود اطمینان حاصل کنند.
وی تصریح کرد: مسافران در زمان تردد به نقاط مختلف استان سمنان به ویژه مناطق کوهستانی، زنجیر چرخ، مواد غذایی فاسدنشدنی و لباس گرم به همراه داشته باشند و از سالم بودن وسیله نقلیه خود مطمئن شوند تا با رعایت این نکات ایمنی نوروزی شاد را در کنار خانواده های خود سپری خواهند کرد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان خاطرنشان کرد: این دفتر در ایام نوروز در 24 ساعت شبانه روز برای جلوگیری از حوادث احتمالی، اطلاع رسانی دقیق از وضعیت راه ها و شرایط جوی انجام می دهد و اصحاب رسانه و خبرگزاری ها نیز همگام با سایر دستگاه های اجرایی می توانند با اطلاع رسانی به موقع، هشدارهای لازم و ارایه پیش‌آگاهی‌های مورد نیاز در مواقع ضروری در کاهش خسارت های احتمالی مسوولان اجرایی را برای رفاه حال هموطنان در سفرهای نوروزی همراهی کنند.
سالانه بیش از 20 میلیون نفر از جاده های استان سمنان تردد می کنند ، بر اساس اعلام میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، در نوروز 95 بیش از 256 هزار نفر گردشگر در این استان اقامت داشتند.
28 پایگاه اورژانس و 26 پایگاه امداد و نجات هلال احمر به صورت شبانه روزی از 25 اسفند 95 تا 15 فرودین 96 در استان سمنان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.