به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، در حکم محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان به استاندار سمنان آمده است: نظر به تعهد، تجربه و شایستگی جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «رئیس کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان سمنان» منصوب می‌شوید.
در ادامه این حکم آمده است: انتظار می رود به منظور تحقق اهداف چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران، توجه کامل به اهمیت شناخت ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی تاریخ معماری و شهرسازی استان، ایجاد طنین توجه به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان به صورت پایدار و مستمر و فراهم کردن شرایط مناسب برگزاری کنگره استان در سطوح عالی پژوهشی، گام های موثری بردارید.
کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان سمنان، توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با همکاری سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی استان سمنان، سوم و چهارم اسفند 95 در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://www.semnan.chaui.ir نسبت به ارسال مقالات خود و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این کنگره اقدام کنند.
با توجه به تمدید زمان برگزاری این کنگره، پژوهشگران تا پانزدهم بهمن 95 برای ارسال مقالات خود فرصت دارند.
حوزه‌های فرهنگی- طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهر تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، راه های فرهنگی و عناصر وابسته از جمله محورهای این کنگره است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که 718 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
کنگره‌ تاریخ معماری و شهرسازی ایران که سه دوره به همت مرحوم دکتر باقر آیت‌الله زاده شیرازی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در ارگ بم برگزار شد، از رویدادهای ارزشمند فرهنگی کشور بعد از انقلاب اسلامی است که به دلیل محتوای علمی، هنری و فرهنگی، در نوع خود کم‌نظیر است.
6103/6026
خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.