محبوبه باقری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاکید بر اینکه لحظه تولد نوزاد را نمی‌توان در قالب کلمات تعریف کرد، ابراز داشت: شاید بتوان این لحظه را به بستنی نسبت داد که همه از شنیدن نام آن خوشحال می‌شوند از سویی در کنار مادری هستیم که بیمار قلمداد نمی‌شود و این بسیار لذت بخش است که خدمتی را به مادری چشم‌انتظار تولد نوزاد ارائه می‌دهیم.

وی ضمن بیان اینکه مامایی درواقع مراقب دوران بارداری است، افزود: آموزش‌های لازم دوران بارداری از همان ماه اول که مادر با جواب آزمایش مثبت می‌آیند شروع می‌شود که با توجه به کرونا مشاوره تلفنی در مواقع اورژانس و غیره گنجانده‌شده است و از هشت صبح لغایت دو بعدازظهر آماده پاسخگویی به تماس‌های تلفنی خواهد بود، افراد می‌توانند با گرفتن شماره درمانگاه پاسخ موردنظر خود را بدون مراجعه دریافت کنند.

حرف ما به بالادستی‌ها نمی‌رسد

ماما درمانگاه تأمین اجتماعی شاهرود در پاسخ به این پرسش که در مامایی با چه چالش‌هایی مواجه هستید، ابراز داشت: در رابطه با مشکلاتی که پیش روی ماما بوده و هست و گلایه‌های این صنف باید گفت خیلی وقت‌ها حرف‌هایمان به قسمت‌های بالاتری نمی‌رسد.

باقری بابیان اینکه رشته مامایی بسیار قوی‌تر و توانمندتر می‌تواند کار کند، تصریح کرد: متأسفانه به‌جای آنکه ماماها را حمایت و این رشته را بالا بکشند یک مقدار پا روی شانه‌های آن‌ها می‌گذارند، آن‌قدر در این حرفه افراد توانمند وجود دارد که به دلیل همین عدم‌حمایت نمی‌توانند آن‌طور که بایدوشاید خدمت کنند.

وی افزود: برای ماماهایی که در مرکز بهداشت‌کار می‌کنند سمت مامایی را از آن‌ها گرفتند و نام مراقب سلامت بر روی این افراد گذاشتند و این به نظر اجحاف بسیار زیادی در حق این رشته است.

تاکید ماماها به انجام زایمان طبیعی

ماما درمانگاه تأمین اجتماعی شاهرود در پاسخ به این پرسش که چقدر به انجام زایمان طبیعی باور دارید، ابراز داشت: تمام هم‌وغم ماماها انجام زایمان طبیعی است مکر اینکه برای نوزاد و مادر خطراتی را به همراه داشته باشد در شرایطی که برای زایمان طبیعی حمایت‌های خوب وجود دارد چرا نباید این زایمان به‌صورت طبیعی انجام شود و امیدواریم پزشکان متخصص نیز بر این مهم تأکید کنند.

باقری در ادامه تصریح کرد: در درمانگاه تأمین اجتماعی کلاس‌هایی برای مادران باردار و همراهان وجود دارد که آموزش‌های لازم خاص این ایام و نگه‌داری از نوزاد به آن‌ها ارائه داده می‌شود.

وی در پرسشی مبنی بر انجام زایمان طبیعی در آب چقدر انجام می‌شود، افزود: مادران از این روش‌ها خیلی استقبال نمی‌کنند و باید انجام آن را از بیمارستان‌ها پرسید، زمانی بسیار بر روی آن تبلیغات صورت می‌گرفت که با توجه به شرایط بهداشتی فعلاً انجام نمی‌شود اما اتاق‌های زایمان بسیار مجهز هستند که با ماساژ درمانی و ورزش‌های که قبلاً فرد انجام داده می‌تواند به‌راحتی زایمان طبیعی کند.

ماما درمانگاه تأمین اجتماعی شاهرود اضافه کرد: در کنار مدافعان سلامت پزشک و پرستار امکانات محافظتی ازنظر ماسک، دستکش، زل ضدعفونی‌کننده در اختیار ماماها قرار دارد و مادران ازنظر بیماری کرونا نگران نباشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1424677
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.