شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست سه میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به به ۹۱ هزار و ۴۷۲  نفر رساند. از این تعداد  تا به حال پنج هزار و ۸۰۶  نفر فوت و ۷۰ هزار و ۹۳۳  نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کوتاه کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: تعطیلات ناشی از شیوع کرونا ۵۵٠ میلیارد ریال گردش مالی تاسیسات گردشگری استان را نسبت به سال گذشته کاهش داد.

مهدی جمال روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : به دلیل شیوع کرونا، تاسیسات گردشگری استان سمنان مانند مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی، مجتمع‌های گردشگری، سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها فعالیت خود را متوقف کردند که این موضوع در مجموع ۵۵٠ میلیارد ریال گردش مالی این تاسیسات را نسبت به سال گذشته کاهش داد.

*

حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: مردم با فرهنگ ایران پس از شیوع کرونا ویژگی‌های مثبت خود مانند دستگیری از اقشار ضعیف و کمک های مومنانه را بروز دادند که باید این خصوصیات معنوی همچنان حفظ شود و بدلیل شیوع کرونا آیین های عزاداری لغو شده و هزینه‌های مربوطه صرف امور خیریه شد ، این کار باید در آینده هم حفظ شده و بخش هایی از این قبیل هزینه‌ها صرف امور خیریه شود.

*

سرگرد علی اسلام پناه مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دامغان گفت: ۶ هزار بسته معیشتی از نیمه شعبان تاکنون در چندین مرحله از رزمایش مواسات و کمک مومنانه بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع شد و  ۶ هزار خانوار از نیازمندان شناسایی شده شهرستان دامغان در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه، از اقلام ویژه طرح بهره‌مند شدند،  این بسته‌های معیشتی شامل ۱۰ قلم کالای اساسی از جمله گوشت، برنج، قند، رب گوجه فرنگی، نان، چای، ماکارونی، حبوبات و خرما است.

*

مرحله نخست رزمایش همدلی و کمک مومنانه در میامی با توریع ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.