سرهنگ محمدحسین تقی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هفت پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در راستای اجرای طرح کمک مومنانه یا مواسات در این شهرستان دایر شده است.

وی ادامه داد: در این پایگاه‌ها، وجوه نقد و یا اقلام و کمک های جمع آوری شده از مردم در راستای اجرای طرح کمک مومنانه در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود. 

تقی‌پور اضافه کرد: از هفت پایگاه، پنج پایگاه در دامغان، یک پایگاه در شهر دیباج و یک پایگاه در کلاته رودبار دایر شده است.

وی اظهار داشت: انفاق و توزیع کمک های مردمی بر اساس رهنمودهای رهبری از نیمه شعبان در سراسر کشور آغاز شده است و اکنون نیز با آغاز ماه مبارک رمضان تداوم دارد.

تقی پور گفت: در راستای اجرای این طرح، پس از معرفی افراد نیازمند به نهادهای مسوول، وضعیت افراد نیازمند شهرستان دامغان بررسی و کمک های لازم به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان تصریح کرد: در طرح کمک مومنانه، با ایجاد بانک اطلاعاتی، باید افرادی که تحت پوشش هیج نهاد حمایتی نیستند و از نظر مالی و معیشتی آسیب دیده و در مضیقه هستند، شناسایی و حمایت شوند.

در رزمایش طرح کمک مومنانه استان سمنان، تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ بسته توسط سپاه استان سمنان و تعدادی نیز توسط هلال احمر، بهزیستی،ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امداد تهیه و بسته بندی شده است که تا آخر ماه رمضان بسته بندی و توزیع ۶۰ هزار بسته مواد غذایی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.