شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست کم ۲ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۳۷۴  بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۸۰ هزار و ۸۶۸  نفر رساند. از این تعداد تا به حال پنج هزار و ۳۱ نفر فوت و ۵۵ هزار و ۹۸۷  نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کوتاه کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پروتکل‌های مورد نیاز برای فعالیت صنوف فرهنگی و هنری در سه بخش در حال تدوین است و  سینماها، نهاد کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های هنری، از جمله بخش‌های پروتکل  ظرف دو تا سه هفته آینده ارائه می‌شود.

*

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نشست شواری برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: آمار بیماران نشان می‌دهد کرونا در این استان به مرحله ثبیت رسیده و انتظار می‌رود سیر نزولی ابتلا به ویروس کووید ۱۹ تداوم یابد زیرا در زمان اوج شیوع کرونا تعداد بیماران در استان سمنان به ۵۰۰ نفر رسیده بود و اکنون تعداد بیماران به حدود ۱۲۰ نفر رسیده و سیر نزولی پیدا کرده است.

*

سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان گفت: اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا با تمام توان از سوی شهرداری سمنان انجام می شود و تا به امروز بیش از یک و نیم میلیون لیتر ماده ضدعفونی کننده مصرف شد و روزانه  ۲۵هزار لیتر مواد ضدعفونی مصرفی جهت ضدعفونی کردن معابر، اماکن عمومی، ناوگان حمل و نقل عمومی، بوستان‌ها، آرامستان، بازارچه ها و سطل های پسماند مصرف می شود و  همچنین سازمان پسماند به صورت روزانه ۲ تن زباله های عفونی را از مراکز درمانی شهر برای نابودسازی در کوره زباله سوز جمع آوری می کند.

*

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان مسوول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ۴۰۵ نفر از طلبه‌های استان در زمینه‌های پشتیبانی، غسل و دفن فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا فعالیت دارند و طلبه های برادر و خواهر و روحانی های استان سمنان از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در شهرهای مختلف استان به فعالیت مشغولند و بسیاری نیز به صورت خودجوش در حال فعالیت هستند که تعداد آن‌ها در دست نیست. 

*

سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۳۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک غیرمجاز توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود توقیف شد، این محموله توسط ماموران انتظامی شاهرود هنگام کنترل و نظارت بر خودروهای عبوری کشف و ضبط شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.