شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست کم ۲ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۵۱۲  بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۷۶ هزار و ۳۸۹  نفر رساند. از این تعداد تا به حال چهار هزار و ۷۷۷ نفر فوت و ۴۹ هزار و ۹۳۳  نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کوتاه کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

علیرضا آشناگر  استاندار سمنان در نشست کارگروه تنظیم بازار در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: متولیان با بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان این استان منوط به کمک و پشتیبانی دستگاه‌های مرتبط، سامانه نوین برای توزیع مایحتاج و نیازمندی روزانه مردم راه‌اندازی کنند .

*

علیرضا آشناگر  استاندار سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: گروه های جهادی برادران خادم‌الشهدای استان سمنان همگام با مدافعان سلامت برای مقابله با بیماری کرونا بسیج شده و اقداماتی از جمله ضدعفونی کردن معابر و مراکز عمومی ، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و ضدعفونی کننده ، تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی به خانواده نیازمندان، ارتباط با خانواده شهدا و رفع نیازهای احتمالی، ایجاد کارگاه تولید ماسک و لباس محافظتی و همچنین برگزاری ۲ مسابقه در حوزه فرهنگی انجام داده است.

*

رضا بینقی رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: شیوع کرونا و ماندن مردم در خانه‌ موجب کاهش ۵۴ درصدی سرقت از منازل از بیست و هشتم اسفند ۹۸ تا پانزدهم فروردین امسال در استان شد  و البته سرقت خودرو، محتویات داخل خودرو، انبارها و مغازه‌ها در تعطیلات نوروزی افزایش داشت. 

*

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شیوع کرونا بر تقاضای خرید گوشت از سوی شهروندان استان در فروردین ۹۹ تاثیر منفی داشت که کاهش کشتار دام سبک و سنگین را در پی داشت و کشتار گوسفند فروردین امسال با کاهش ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به سه هزار و ۵۰۰ راس و کشتار بز با کاهش ۵۸ درصدی به ۴۲۳ راس رسید.

*

حجت الاسلام  قربانعلی صفایی پور  امام جمعه میامی در نشست آغاز به کار  قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه با ابراز رضایت از عملکرد مردم و مسوولان در مبارزه با کرونا ،گفت: کسانی که بر اثر این ویروس آسیب دیده‌اند شناسایی و پشتیبانی شوند و با توجه به پشتوانه‌های معنوی در ایام بحرانی  حرکت مردمی مطلوبی در سطح کشور پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب آغازشده که باید اقدام اساسی صورت پذیرد.

*

سید حسن میرعماد رییس جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کاهش مصرف شیر به خاطر شیوع کرونا، گفت: شیر مازاد در استان به دلیل کاهش مصرف اکنون روزانه به ۱۷۰ تن رسید و زنگ خطری برای دامداران است، ادامه این روند، در چند ماه آینده ممکن است به ضرردهی دامداران منجر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.