علیرضا مصری پور شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طرح ملی غربالگری ویروس کرونا در شهر میامی و مناطق روستایی از ۲۳ اسفند ٩٨ آغاز شد و در مرحله اول ۱۰۰ درصد از مردم به صورت تلفنی ارزیابی شدند.

وی افزود: مرکز بهداشت و درمان شهر میامی و مناطق روستایی محمدآباد، عباس آباد، بکران و فرومد در بخش مرکزی و مراکز نردین ، حسین آباد ونام نیک در بخش کالپوش مشغول پایش خانواده‌ها و اطلاع از وضعیت سلامتی آنها در قالب طرح بسیج ملی غربالگری کرونا این شهرستان هستند.

مصری پور ادامه داد : در این طرح از طریق تماس با شماره تلفن ۴۰۳۰ با سرپرست خانوار و طرح تعدادی سوال در خصوص ویروس کرونا و سلامت اعضای خانواده ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود.

رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان میامی اظهار داشت: در صورت داشتن علایم حاد بیماری ،افراد بلافاصله به مراکز درمانی ارجاع و در صورت حاد نبودن دستورات بهداشتی لازم برای آنها تجویز می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم غربالگری در سطح شهرستان میامی آغاز شده است، تصریح کرد: در هشت مرکز غربالگری شهرستان ۲۳ درصد مردم در این مرحله ارزیابی شدند.

مصری پور گفت : رعایت بهداشت فردی و عمومی از سوی همه افراد جامعه ضرورت دارد .

رییس مرکز بهداشت و درمان میامی تصریح کرد: در کنار این اقدام مهم، بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ماندن در خانه است.

مصری پور با اشاره به اینکه امکانات و ظرفیت های بهداشت و درمان میامی برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده اند، افزود : افرادی که غربالگری سلامت انجام نداده اند می توانند به سامانه Salamat.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

طرح غربالگری ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته در مراکز خدمات جامع سلامت میامی ، سامانه خود اظهاری و سامانه ۴۰۳۰ در راستای غربالگری فعال جمعیت تحت پوشش شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.