عبدالرضا میقانی روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: شرایط شیوع ویروس کرونا موجب شده اماکن دینی و مساجد شهرستان مهدیشهر با هدف جلوگیری از هر گونه تجمع با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

وی بر رعایت الزامات بهداشتی و خودداری از تجمع ها تاکید و تصریح کرد: در راستای این اقدام، شهروندان و هیات‌های شهرستان مهدیشهر از برپایی هرگونه اجتماع در روز نیمه شعبان پرهیز کنند.

فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه نیمه شعبان یکی از جشن‌های مهم برای شیعیان است، ادامه داد: اما به دلیل شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، هیات های مذهبی این شهرستان موظفند مسایل بهداشت عمومی را برای سلامت عموم مردم رعایت کنند و از برنامه ریزی برای هر نوع برنامه یا جشنی به این مناسبت در مکان های عمومی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران نیز تمهیدات لازم را برای ممانعت از برگزاری تجمعات به مناسب نیمه شعبان در روستاها اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان و هیات‌های مذهبی این شهرستان، جشن‌های نیمه شعبان را با انجام فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی برگزار کنند و با پرهیز از برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نذورات خود را به اقشار نیازمند جامعه اهدا کنند.

فرماندار مهدیشهر گفت: اجرای طرح‌های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان با همدلی مردم امکان‌پذیر است و امیدواریم شهروندان در قطع زنجیره انتقال این بیماری همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

پنجشنبه هفته جاری ،بیست و یکم فروردین مصادف با نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم(عج) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.