رضا چمن روز یکشنبه با اعلام اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون پاسخ ۳۵۹ نمونه آزمایشگاهی در محدوده زیر مجموعه این دانشگاه از ابتلا به بیماری کرونا مثبت شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۲۸۳ تن معادل ۷۹ درصد با بهبودی از مرکز درمانی این شهر مرخص شدند.

وی بر ضرورت استمرار طرح «در خانه ماندن» و پرهیز از هر گونه دید و بازدید و مسافرت تاکید کرد و  یادآور شد: شهروندان به رعایت اصول خود مراقبتی و کنترل تماس‌ها در منزل و بویژه در ارتباط با سالمندان و کسانی که بیماری های مزمن زمینه ای دارند، مدافعان سلامت را یاری کرده و از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آخرین عملکرد این دانشگاه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا ویروس را  این گونه بیان کرد: جمعیت غربال شده  در این طرح ۲۱۲ هزار تن معادل ۸۲ درصد بوده  و همچنین ۸۶ درصد از کسانی که اطلاعات سامانه خود ارزیابی (salamat.gov.ir) را تکمیل کرده‌اند، پیگیری فعال شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکید کرد: درصورت بی توجهی شهروندان به توصیه های پزشکی و عدم رعایت نکات بهداشتی کنترل این ویروس تا شهریور ماه طول خواهد کشید.

روز گذشته همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار دفاع زیستی در ۸۴ نقطه از شهرستان شاهرود با حضور پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه شاهرود انجام شد.

 تعطیلی آرایشگاه‌ها، واحدهای صنفی غیر ضروری و محدودیت های ترافیکی در این شهر از هفته گذشته اجرا شده است.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز ۳۸ هزار و ۳۰۹ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۰ تن فوت و ۱۲ هزار و ۳۹۱ تن بهبود یافتند.

طبق آخرین اطلاعات رسیده به ایرنا در شامگاه شنبه نهم فروردین، تعداد کل مبتلایان کرونا در استان سمنان به ۷۵۹ تن رسیده است و ۱۹۷ تن نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

بنا بر کسب اطلاع خبرنگار ایرنا، تا روز نهم فروردین ۸۴ تن بدلیل ابتلا به کرونا در استان سمنان فوت کرده‌اند که در این بین ۲۴ فوتی برای سال ۹۹ بوده است.

تاکنون ۶۶۴ هزار و ۷۳۱ تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۴۲ هزار و ۴۲۷ تن بهبود یافتند، این ویروس از ۲۰۵ کشور جهان در ۱۹۹ کشور منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.