شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، از ظهر دیروز یکهزار و ۴۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رساند. از این تعداد تا به حال یکهزار و ۸۱۲ نفر  فوت و ۸ هزار و ۳۷۶  نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با در نوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به گذشت یک ماه از اولین بستری مبتلا به ویروس کرونا در استان گفت: تعداد مبتلایان به این ویروس در استان  با ۲۶ نفر مبتلای جدید به ۶۷۱ نفر رسید که تا به حال باعث جان باختن ۷۱ نفر شده است.  

*

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:  یکهزار و ۲۰۵ تن با علائم عفونت های حاد تنفسی و مشکوک کرونا به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود مراجعه کردند که از این تعداد تاکنون ۷۰۵ تن بستری شدند  و تاکنون پاسخ آزمایش ۳۰۶ تن از مبتلایان در شاهرود مثبت گزارش شده است.

*

علی اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: فعالان اقتصادی این استان با محوریت این اتاق، ۲۵ میلیارد ریال در قالب تجهیزات و اقلام پزشکی به بیمارستان‌های زیر پوشش مبارزه با ویروس کرونا در استان سمنان اهدا کردند و جامعه اقتصادی استان سمنان با حس مسئولیت‌ پذیری ونوع‌ دوستی به منظور کمک به بخش درمان و بیماران مبتلا به ویروس کرونا تلاش می‌کند.

*

مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: ۱۷۴ هزار و ۴۴۸ نفر طی ۲۳ روز گذشته در مبادی محورهای مواصلاتی این استان توسط امدادگران این جمعیت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پایش و تب‌سنجی شدند که از دهم اسفند ۹۸ تا چهارم فروردین امسال ۲۲۵ نفر مشکوک به ابتلا به این ویروس بودند و  افرادِی تب‌سنجی شده در مبادی ورودی‌ و خروجی استان سمنان که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بودند به مراکز بهداشتی ارجاع شدند.

*

علی اصغر مجد فرماندار دامغان گفت: ۷۳ درصد از بیماران مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا که در بیمارستان ولایت این شهر بستری بودند، بهبود یافتند و  مردم باید با شرکت در طرح غربالگری، به دستگاه‌های اجرایی در ریشه‌کن شدن و کاهش آمار مبتلایان کمک کنند.  

*

 گزارش امروز خبرگزاری ایرنا استان سمنان به «مدیریت شهری سمنان» در  مبارزه با کرونا اختصاص دارد که  در مقدمه آمده است:

تاخت و تازها و شبیخون‌های این روزهای ویروس کرونا به عنوان دشمنی مشترک مطرح است که افزایش هم‌گرایی و اتحاد ملی میان مردم و مسوولان برای مبارزه را به همراه داشته است و مدیریت شهری سمنان نیز در این کارزار نقش در خور توجهی را ایفا می‌کند.

مذهب و دین، سرزمین، زبان، فرهنگ و آداب و سنن، نژاد و دشمن مشترک از جمله عوامل ایجابی هستند که وجودشان زمینه‌ساز هم‌گرایی و اتحاد ملی و حتی در مواقعی فراملی می‌شود.

برای خواندن ادامه این گزارش می توانید به سایت خبرگزاری ایرنا استان سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.