رضا چمن روز چهارشنبه با بیان اینکه  تاکنون افزون بر ۶۶ درصد از مبتلایان  بهبود یافتند، افزود: این تعداد از بهبود یافتگان  در مقایسه با متوسط کشوری از میزان بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: در خانه ماندن مردم ضروری بوده و استدعا  می شود که از مسافرت و دید و بازدید در این چند هفته جاری و پیش رو پرهیز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شهروندان خواست با تکمیل اطلاعات خود در سامانه salamat.gov.ir به حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان کمک کنند.

به گفته وی تکمیل اطلاعات در این سامانه نشانگر میزان مشارکت مردم در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان است.

چمن توصیه کرد، شهروندان باید توجه داشته باشند که حتی تا یک هفته پس از بهبودی و رفع علائم بالینی هم احتمال انتقال ویروس کرونا به دیگران وجود دارد.

وی همچنین از شهروندان خواست  پیام‌ها و توصیه ها مبنی بر ضرورت در منزل ماندن را جدی گرفته  و از مسافرت های غیر ضروری اجتناب کنند.

 روز گذشته، نتیجه آزمایش ۲۴۵ نمونه آزمایشگاهی مثبت گزارش شده بود که از این تعداد ۱۶۲ تن از مبتلایان بهبود یافته و مرخص شدند.

علاوه بر تعطیلی آرایشگاهها و واحدهای صنفی غیر ضروری  محدودیت های ترافیکی هم از عصر روز شنبه در شاهرود ایجاد شده است.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت تا ظهر امروز ۱۷ هزار و ۳۶۱ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده  که از این تعداد  هزار و ۱۳۵ تن فوت و  پنج هزار و  ۷۱۰ تن بهبود یافتند.

بر اساس این آمار در استان سمنان  آزمایش ۶۰  تن مثبت اعلام شد و در مجموع ۵۷۷ تن به این ویروس مبتلا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.