حبیب الله خجسته‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایط فعلی برآورد شده است با اعمال این محدودیت‌ها بخش عمده‌ای از ترددها کاهش پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور نیروهای هلال احمر به همراه دیگر نیروها در خروجی شهرهای بزرگ استان سمنان، این آمادگی وجود دارد زمانی که تصمیمات در سطح ملی تغییر پیدا کرد، مصوبات احتمالی بعدی از سوی ستاد ملی از سوی این تیم های مستقر اجرایی شود.

وی بیان کرد: بر اساس ابلاغیه یکی از کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های تردد در مبادی خروجی‌شهرهای ۱۱ استان از جمله سمنان اعلام شد که به معنای مسدودسازی خروجی‌ها نبود بلکه غربالگری افرادی است که از استان خارج می‌شوند.

وی اضافه کرد: با همکاری هلال احمر، نیروی انتظامی، بسیج و پشتیبانی بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی و پشتیبانی تجهیزاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت در رزوهای آینده در مبادی خروجی استان سمنان ایستگاه هایی برپا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: توصیه به شهروندان خارج نشدن از خانه و در مرحله دوم خارج نشدن از شهر و استان است.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های غربالگری و تب سنجی در ورودی شهرها طبق مصوبات گذشته ستاد مقابله با کرونا استان سمنان فعالیت دارند و هدایت خودروها با پلاک غیربومی به کمربندی‌ها به قوت خود باقی است.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی این خودروها وارد شهرها شوند، مشخصات آن‌ها دریافت و به کارگروهی با مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور رصد آنان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، فرمانداران با هماهنگی ادارات صنعت، معدن و تجارت و مجامع امور صنفی هر شهرستان، با توجه به مقتضیات محلی درباره تعطیلی یا فعال ماندن صنف‌های مختلف، بازار متمرکز و مجتمع‌های تجاری تصمیم گیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، با اشاره به برگزاری جلسه‌های مشترک فرمانداران با بخش‌های مرتبط در روز گذشته، تصریح کرد: تصمیمات در هشت شهرستان استان سمنان به منظور کاهش تردد شهروندان در خیابان‌ها و بازارها اتخاذ و به اصناف و مردم ابلاغ شد.

از ظهر دیروز یکهزار و ۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۱ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵۰ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.