منصور کشاورزیان روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: مصرف آب مشترکان روستایی آب و فاضلاب استان سمنان در یک ماه گذشته از مرز ۶۵۰ هزار متر کعب عبور کرد.

وی بیان کرد:  با وجود تعطیلی مساجد، تکایا، مدارس و بخش‌های مصرف کننده‌ دیگر، مصرف آب روستائیان استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده شیوع ویورس کرونا و توصیه به رعایت بیشتر بهداشت فردی به عموم سبب افزایش مصرف آب در روستاهای این استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و گرم شدن هوا انتظار می‌رود روستائیان استان سمنان برای پیشگیری از قطعی و افت فشار آب، از مصرف بی رویه آب پرهیزکنند.

کشاورزیان تاکید کرد: توصیه به مشترکان شرکت آب و فاضلاب روستایی، مصرف بهینه آب برای رعایت بهداشت و نیازهای زندگی است، اما در مواردی مانند شستن خودرو، فرش و امور غیرضروری، باید از استفاده از آب آشامیدنی پرهیز شود و شست و شوی خودروها و فرش را به مراکز خدماتی سپرده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان یادآور شد: روستائیان این استان، در صورت مشاهده هر گونه هدررفت آب مانند ترکیدگی و شکستگی لوله‌های انتقال، مراتب را به این شرکت اعلام کنند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید- ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۵۲ هزار و ۴۷۳  مشترک آب و فاضلاب خانگی در روستاهای استان سمنان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.