نوید دانایی روز  چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این پس در بیمارستان‌های کوثر شهر سمنان، معتمدی گرمسار، ولایت دامغان و امام حسین (ع) شاهرود مبتلایان و افراد مشکوک به ویروس کرونا پذیرش می‌شوند.

وی بیان کرد: ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش بیمارستان کوثر با بیشترین آمار پذیرش هنوز تکمیل نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: عدم ارائه آمار مبتلایان یا مشکوکان به ویروس کرونا به تفکیک هر شهر، به علت جابه جایی این افراد در بیمارستان‌های تحت پوشش است.

وی تاکید کرد: آمار منتشر شده مربوط به جواب آزمایش کسانی است که از تهران آمده و مثبت اعلام شده است.

دانایی، آمارهای واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان را بیش از آمار اعلام شده عنوان و اضافه کرد: امکان آزمایش ندادن بسیاری از مبتلایان وجود دارد و آزمایش‌های انجام شده تاکنون، به طور عمده مربوط به افراد با بیماری شدید و بدحال است.

وی با بیان اینکه مقایسه آمار با جمعیت استان و یا دیگر استان‌ها کار درست و علمی نیست، ادامه داد: اصولا بعد از شیوع یک بیماری، بعد از مدتی دیگر آزمایش‌ها و نمونه‌گیری‌ها انجام نشده و درمان براساس علائم بالینی بیمار آغاز می‌شود چرا که نمی‌توان درمان فرد بیمار را به بعد از دریافت جواب آزمایش موکول کرد.

دانایی فرآیند اعلام جواب آزمایش را در اکثر کشورها را زمان بر برشمرد و افزود: کادر درمانی نمی‌توانند فرآیند درمان را تا رسیدن جواب تست‌ها به تاخیر بیاندازند و از همین رو است که براساس علائم بالینی کار درمان بیمار آغاز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با رد برخی شایعات در خصوص غیرواقعی بودن آمارهای اعلام شده، خاطرنشان کرد: تمام آمارها بر طبق جواب تست‌های گرفته شده از مراجعان، عین آمار اعلام شده از سوی تهران است.

طبق آخرین آمار اعلامی، تا ظهر چهارشنبه ۲۱ اسفند، ۲۸۴ نفر در استان سمنان به کرونا مبتلا شده اند.
طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت که دوشنبه هفته جاری منتشر شد، استان سمنان در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.