به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد نانوایی در سمنان ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۲۴۷ مورد بازرسی از این صنف انجام‌شده است، اظهار داشت: در مقایسه با سال گذشته بازرسی از صنف نانوایان استان سمنان ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه در این مدت ۷۷۱ فقره تخلف در بازرسی‌ها از این صنف ثبت‌شده است، تصریح کرد: عمده تخلف‌ها در قالب کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و عدم رعایت ساعات کاری بوده است.

۲۷ میلیارد ریال تخلف نانوایی‌های استان سمنان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ارزش ریالی این تخلف‌ها را ۲۷ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این پرونده‌ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده است.

تشنه دل با تأکید بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی‌ها از واحدهای خبازی استان بیان کرد: این بازرسی‌ها در راستای اهداف و مصوبات کارگروه و به‌منظور نظارت ویژه‌بر کیفیت و کمیت نان‌های تولیدی صورت گرفته است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح استان سمنان خاطرنشان کرد: تمامی متصدیان واحدهای نانوایی ملزم به رعایت اصول بهداشتی هستند که در غیر این صورت با واحدهایی که دستورالعمل‌های بهداشتی که از سوی مرکز بهداشت ابلاغ‌شده است را رعایت نکنند به‌شدت برخورد می‌شود.

ضرورت رعایت اصول بهداشتی توسط نانوایان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی‌های سطح استان از قبیل کم‌فروشی، عدم رعایت ساعت کاری، گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت اصول بهداشتی و غیره موارد را از طریق سامانه تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.

تشنه دل بیان کرد: با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی‌کنند و نان‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه می‌کنند نیز به‌شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1376112
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.