رضا چمن  پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود : تاکنون ۲۱۰ نفر با علائم شبه کرونا بستری شده  و بیش از ۳۸۰ بیمار با علایم عفونت های حاد تنفسی مراجعه سرپایی داشته اند.

وی افزود : این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد موارد خفیف بوده  و  بهبود می یابند و نیاز به مراجعه ندارند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد : تعداد ۳۳ نمونه آزمایشگاهی مثبت  گزارش شده که از این تعداد ۱۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده ، ۱۱ نفر بستری و تحت مراقبت هستند و ۴ نفر از سالمندان بیمار که بیماری های مزمن زمینه ای همچون دیابت ، ریوی و قلبی عروقی داشته اند فوت کردند .

دکتر چمن گفت: نمونه های آزمایش مربوط به موارد بیماران بدحال و شدید بستری می باشد که احتمال مرگ آنان خصوصا در صورت سالمند بودن و داشتن بیماری زمینه ای  بیش از ۱۰ درصد افزایش می یابد .

به گفته وی ،  بطور کلی در بین مجموعه مبتلایان اعم از خفیف، متوسط و شدید احتمال مرگ ۲ تا ۳ درصد است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر خودمراقبتی، رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن مردم تاکید کرده . و توصیه  نمود ، از ترشحات مجاری تنفسی و استفاده از دستمال کاغذی یک بار مصرف در هنگام سرفه وعطسه محافظت شود.

وی گفت :  از دستمال کاغذی یکبار استفاده شده  و بی درنگ به نحو صحیح در سطل زباله انداخته شود، حداقل یک متر از دیگران بویژه  افراد با علائم عفونت های تنفسی فاصله گرفته شده و دست ها مکرر با آب و صابون  شست و شو شود .

 اجتناب از دست دادن و روبوس ، از حضور در کلیه محل های تجمع، اماکن عمومی، فرهنگی، مذهبی، بازار، لغو کلیه مراسم ترحیم و مجالس عروسی ،  رعایت بیش از پیش بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی ،  پاکیزه و ضد عفونی نمودن مکرر محیط، البسه، اجسام و خصوصا سطوح در معرض تماس دست ها از دیگر توصیه های کارشناسان بهداشت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.