به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملایری ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان با محوریت پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس به میزبانی استانداری، با اشاره به تمهیدات مأخوذه در سطح شهرستان میامی، بیان کرد: ضدعفونی کردن معابر شهری و محل‌هایی مانند پارک‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت وادارات توسط شهرداری صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه از ساعت ۱۰ صبح فردا جمعه در تمام سطح شهر میامی عملیات ضدعفونی مجدداً انجام خواهد شد، افزود: مواد ضدعفونی‌کننده موردنیاز برای ۱۰ مرحله عملیات گندزدایی در سطح شهر میامی تأمین‌شده است.

فرماندار میامی درباره روستاها و بخشداری‌ها نیز، ابراز کرد: مواد ضدعفونی‌کننده برای تمامی دهیاری‌ها خریداری و در اختیار آن‌ها قرارگرفته است از سوی دیگر نحوه گندزدایی و ضدعفونی کردن مراکز حساس و پرتردد در روستاها به دهیاری‌ها آموزش داده‌شده است.

ملایری نقش مردم و همکاری آن‌ها با نهادهای دولتی و اجرایی و خدماتی در مقابله با ویروس کرونا را مهم قلمداد کرد و افزود: از طریق فضای مجازی به تمام شهروندان که قصد عزیمت به روستاها را داشتند اطلاع‌رسانی لازم شده است که موقتاً از سفرهای غیرضروری به روستاها خودداری کنند.

وی در ادامه گفت: تمام بازارچه‌ها، روز بازارها جشنواره‌ها و همایش‌ها تا اطلاع ثانوی در سطح شهرستان میامی لغو و این موضوع به تمام دهیاران نیز ابلاغ‌شده است از سوی دیگر دستورات لازم برای عدم برگزاری مراسم و مجالس شامل عزا، ختم، جشنواره‌ها، عروسی‌ها، محافل قرآنی و … نیز در سطح شهرستان میامی صادرشده است.

فرماندار میامی ضمن بیان اینکه گشت‌های نظارت بهداشتی با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان صورت گرفته است، ابراز کرد: چادرهای امدادی هلال‌احمر نیز از دهم اسفندماه در ورودی‌های شهر میامی تعبیه‌شده و به مردم درباره بیماری کرونا اطلاع‌رسانی می‌کنند.

ملایری از بهره‌گیری ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی درزمینهٔ مقابله با ویروس کرونا و همچنین آگاه‌سازی مردم به‌خصوص در روستاهای شهرستان میامی نیز خبر داد و گفت: روحانیان سطح شهر و حومه با حضور نماینده شبکه بهداشت و درمان، در خصوص اطلاع‌رسانی به مردم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1372989
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.