حشمت‌الله عسگری روز پنجشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تشکیل کمیته‌ای بر بحث تولید مواد ضدعفونی کننده نظارت و رصد مستمر داشته باشد و موجودی این کالاها را کنترل کند و گزارش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: کمیته تشکیل شده با همکاری علوم پزشکی نسبت به سرعت بخشی به روند تغییر خط و افزایش ظرفیت تولید مواد ضد عفونی کننده در برخی از واحدهای تولیدی استان سمنان اقدام کند.

وی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به صورت لحظه ای تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده مانند الکل و نیز سرمایه در گردش این واحدها را پیگیر باشد.

عسگری با اشاره به برخی مشکلات در توزیع مواد ضدعفونی کننده در شهرستان‌های استان سمنان، تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و دیگر ارگان‌ها متقاضی این مواد به منظور پیشگیری از ویروس کرونا هستند، بنابراین مجموع نیازها جمع ‌آوری و در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد.

وی به ضرورت آموزش همگانی و توصیه‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت اصناف اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه در واحدهای عرضه کننده محصولات به ویژه صنف‌های نانوایی، قنادی و قصابی که در معرض مخاطره‌اند، انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان یادآور شد: بازرسی از داروخانه‌ها به منظور کنترل بر عرضه ماسک، الکل و دیگر لوازم مورد تقاضای مردم جدی گرفته شود.

وی افزود: برخورد قاطع تعزیرات حکومتی استان سمنان با هرگونه تخلف و نیز همکاری نیروی انتظامی در شبکه نظارت از دیگر ضرورت‌ها است.

عسگری اضافه کرد: بخشی از اقلام همزمان با شیوع ویروس کرونا در برخی از استان‌های کشور به سرعت با افزایش تقاضا مواجه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: پاسخگویی به تقاضای بیش از نیاز مردم و تعدیل بازار زمان بر است  و برای به حداقل رساندن این زمان برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.