محمد رضا کاملی چهارشنبه شب درنشست خبری افزود: در برنامه ششم توسعه اجازه جذب نیرو داده نشده ، با این همه از طریق اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان برای جذب نیرو تلاش هایی در حال انجام است.

وی نبود مکان مشخص برای برگزاری نمایشگاه های پاییزه، بهاره و طرح ضیافت را یکی دیگر از مشکلات این اداره خواند و افزود: هنگام برگزاری هر یک از این نمایشگاه ها ناچار هستیم با دشواری های زیاد سالن هایی را از دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان در اختیار بگیریم.

وی تاسیس خانه صنعت ، معدن و تجارت در شاهرود را بسیار ضروری خواند و گفت: با راه اندازی این واحد امکان جذب سرمایه گذار آسان می شود.

کاملی گفت: امسال ۲۱۸ پرونده در ستاد رونق تولید استان سمنان تشکیل شده که ۴۲ مورد مربوط به شاهرود است، از این تعداد برای ۷۳ پرونده تسهیلات پرداخت شده که سهم شاهرود ۱۴ مورد بود.

  رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شاهرود ادامه داد: ۶هزارو ۶۰۵میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید در استان سمنان پرداخت شده که سهم شهرستان شاهرود ۹۶۱ میلیارد ریال بود.

وی از برگزاری نخستین کارگاه توسعه صادرات در شاهرود هم خبرداد و گفت: این کارگاه با مشارکت پارک علم و فناوری استان سمنان برای آشنایی علاقمندان این حوزه برگزاری می شود.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شاهرود  با بیان اینکه ۲۳۹ واحد صنعتی شاهرود از نظر سرمایه گذاری ۱۱ درصد و در اشتغال هم ۱۲درصد سهم استان سمنان را به خود اختصاص داده ، ادامه داد:۱۲ میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال سرمایه گذاری در طرح های در حال ساخت انجام شده است.

وی تاکید کرد: ۱۱۳ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی یک تا بیش از ۷۰ درصد در حال ساخت است که با تکمیل طرح های شهرستان چهار هزار و ۶۴۸ نفر براساس پروانه بهره برداری و طرح های انجام شده مشغول به کار خواهند شد.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت شاهرود گفت: در این شهرستان  ۱۰۷ معدن دارای  پروانه بهره برداری ، ۲۱ گواهی کشف و ۳۸ پروانه بهره برداری وجود دارد .

به گفته او ذخیره  قطعی مواد معدنی شاهرود ۱۴۱میلیون تن برآورد شده که  این شهرستان را در بخش معادن متمایز کرده است.

کاملی واحدهای صنفی فعال در شاهرود را هشت هزار و ۲۸۵ واحد برشمرد و افزود: تعداد یکهزار و ۷۵۹ پروانه مشاغل خانگی صادر شده و پنج هزار قالی باف در  این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: ۱۱ کارگاه غیر متمرکز قالی هم در این شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شاهرود گفت:هرچند تحریم های ظالمانه دشمنان مشکلاتی را در این حوزه رقم زده ولی با همت تلاشگران ، هیچ واحد صنعتی این شهرستان تعطیل نشده است.

وی کمبود برخی مواد اولیه ، نقدینگی ،بازارخوب  را برخی از عمده مشکلات واحد های صنعتی این شهرستان برشمرد که با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان انقلاب با عث شده این واحدهای صنعتی با توان کمتری کار کنند.

به گفته وی ۳۴ اتحادیه  در این شهرستان فعال است که ادغام این اتحادیه ها باهم در راستای کاری آنها می تواند گام مهمی برای توسعه فعالیت های واحد های صنفی باشد.

کاملی ادامه داد: نمایشگاه بهاره امسال تا ۲۵ اسفند ماه برپا خواهد شد.

 تعداد۲۳۹ واحد صنعتی  با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال و اشتغال ۶ هزار و ۲۴۴ نفر در شاهرود فعال هستند، این تعداد واحد فعال صنعتی در شاهرود ۱۳ درصد واحدهای صنعتی استان سمنان است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.