به نام عزا و به کام سیاست، سد مجلس جلوی پول‌های کثیف، افزایش حقوق متناسب با تورم، تقویت اقتصاد ملی با توجه جدی به ابعاد انقلاب صنعتی چهارم، مقابله با دسیسه‌ فرهنگی دشمن، چالش بیمارستان های دولتی و راهکارها، رونق اقتصادی آمریکا و افول ارزش‌ها، حضرت فاطمه (س)، ارزش فرهنگ کار و آسودگی مردم در مصرف شیر و لبنیات از جمله موضوع‌هایی بود که مطبوعات محلی استان سمنان در هفته جاری به آن‌ها پرداختند.

روزنامه پیام

«روزنامه پیام» استان سمنان در هفته‌ای که گذشت مطالبی چون به نام عزا و به کام سیاست، سد مجلس جلوی پول‌های کثیف، افزایش حقوق متناسب با تورم، تقویت اقتصاد ملی با توجه جدی به ابعاد انقلاب صنعتی چهارم و مقابله با دسیسه‌ی فرهنگی دشمن را مورد اشاره قرار داد.

یکی از موضوع های مهمی که در این روزنامه مورد توجه قرار گرفت، مطلبی به عنوان « چالش بیمارستان های دولتی و راهکارها » به قلم روح‌الله ساعدی است.

در این مطلب آمده است: باید گفت در شرایط فعلی هزینه‌های سرسام‌آور تامین سلامت در کشور باعث شده که بیشترین محل مراجعه مردم برای درمان بیماری‌هایی که با آنها مواجه هستند، بیمارستان‌های دولتی باشند. به گونه‌ای که این افزایش مراجعه در بیمارستان کوثر سمنان بیشتر از بیمارستان‌های دولتی دیگر کشور است. این مسئله نشان می‌دهد اکثریت بافت جمعیتی شهرهای استان به دلیل فقر مالی و تنگناهای اقتصادی، توان مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکزخصوصی را ندارند!

از سوی دیگر، هنگامی که مجموعه نظام اقتصادی حاکم بر بیمارستان‌ها وارد شرایط بحرانی می‌شود، مدیران بیمارستانی به منظور یافتن راه‌حل‌هایی برای خروج از این شرایط، خدمات هتلینگ مربوط به بیمارستان‌ها را ارائه می‌کنند و این ضعف باعث نارضایتی بیماران و مراجعان به بخش‌های عادی مراکز دولتی می‌شود!

از سوی دیگر کمبود پرستار نیز یکی از مهمترین چالش‌های بیمارستان‌های دولتی است، به طوری که در بعضی از بیمارستان‌ها، یک پرستار مجبور است همزمان به چند بیمار رسیدگی کند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: نقش مسئولان در کمک به کمتر کردن مشکلات و آلام بیماران آنقدر اهمیت دارد که حتی از موج انتقادات و تخریب‌های ناآگاهانه و یک طرفه برخی مراجعه‌کنندگان بکاهد!

از طرفی راه‌حل اصلی این مشکلات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اجرای درست اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت و در نتیجه افزایش تولید ملی اختصاص منابع مناسب به حوزه سلامت و همچنین اصلاح و بهبود مدیریت در این حوزه است.

و در پایان نکته که همواره بدان اشاره می‌شود، مقدم بودن پیشگیری از درمان است.

روزنامه بیان مردم

روزنامه « بیان مردم » نشریه استان سمنان است که در هفته جاری موضوع‌هایی چون حضرت فاطمه (س)، ارزش فرهنگ کار و آسودگی مردم در مصرف شیر و لبنیات را مورد اشاره قرار داد.

از مسائل مهمی که در هفته جاری مورد توجه این روزنامه قرار گرفت، مطلبی به عنوان «رونق اقتصادی آمریکا و افول ارزش‌ها» نوشته منصور فرزامی راد است.

در این مطلب آمده است: بعد از روی کار آمدن تاجری و بساز و بفروشی در راس فرمانروایی ابرقدرتی به نام آمریکا، به مشی سودجویی و قلدری و همه در خدمت من و با آن ابزار اقتصادی و نظامی که همه‌ی دنیا و شرایط کمک کرده بودند تا علم و ثروت و مشت و پشت، یک جا در خدمت این «ینگه دنیا» باشد، البته مایه‌ رونق اقتصاد آمریکا شد و البته درصد بیکاری مردم این کشور هم به طرز بی‌سابقه‌ای پایین آمد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: خوش باور نباشیم و بر مبنای خوش باوری عمل نکنیم و از آن سو بدانیم که شغل بساز و بفروشی و تجارت، فی نفسه اگر بر مدار اصول خود باشد، شریف است اما وقتی که از سیاست ناروای این شغل در منظر استعمار و استثمار نگریسته و اعمال شود نامحمود و ناممدوح خواهد بود. کاری که ترامپ، نامحمودی‌اش را به کار گرفت بدون اینکه این اعمال به اصطلاح سیاست، در زیرمجموعه‌ی انسانی و اخلاقی «سیاست مدرن» یا حکمت تدبیر کشورداری باشد.

با این سیاست تخریبی بود و هست که همه چیز را حتی دارو و غذا را از روی ما برید و کشورهایی مثل هند و چین و کره و ژاپن و... را واداشت که واردات خود را از نفت ایران به صفر برسانند و گرنه مشمول تعرفه‌های آن چنانی خواهند شد و جز چین که خود داستان دیگری دارد و آن جوی باریکش هنوز قطع نشده است و برای اینکه عرض اندامی ‌کند و آرزوی بر مسند آمریکا نشستن و ابرقدرتی‌اش خنثی نشود، باید که به راه آن دیگران نرود، همه آن کردند که ترامپ و آمریکای ترامپی‌اش خواست و در این میان، نظام حقوق مندی و شخصیت اروپا بر حسب تاریخ سیاست و فرهنگ و ادب و هنر و مشی عملکردی‌اش این بود و چنین اقتضا می‌کرد که در مقابل آمریکا بایستد اما به سبب امنیت متزلزل و بدون پشتوانه‌ی دفاعی و وابستگی نظامی و نیز اقتصادی نتوانست بایستد و تسلیم تهدید تعرفه‌های خودروهای صادراتی‌اش شد.

این عمل و آن عمل، البته آمریکا را قوی‌تر و اقتصادش را پر رونق‌تر و توپ ناسیونالیستی ترامپی‌اش را پرتر و پرطمطراق‌تر می‌کند و در کوتاه مدت به آقایی‌اش کمک خواهد کرد اما در دراز مدت، بساطش را برخواهد چید و به جبر زمان به روزگار خوشش پایان خواهد داد، چرا که افول تمدن و فرهنگ زورمداری‌اش، آغاز شده است می‌دانید چرا برای اینکه به منش انسانی و به حقوق مردمی انسان، احترام ننهاده و به زبان دیگر، جایی برای ابراز هویت دیگران باقی نگذاشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.