مهدی رومنانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: نیازمندان شناسایی شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش امیرآباد با هدف خودکفایی، صفحههای خورشیدی دریافت می‌کنند.
وی اعتبار هر صفحه خورشیدی را ۴۲۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به مددجویان شناسایی شده تخصیص می‌یابد که به صورت مستقیم به حساب شرکت نصب کننده واریز می‌شود. 
رومنانی اضافه کرد:  پس از انجام عملیات نصب، خریداری برق توسط شرکت توزیع نیروی برق انجام می شود و سود برق به حساب صندوق کارآفرینی امید به عنوان بخشی از اقساط واریز می‌شود که صندوق پس از برداشت مبلغ قسط، بقیه را به حساب نیازمندان واریز می‌کند. 
وی اظهار داشت: این قرارداد ۲۰ ساله و بازپرداخت وام پنج ساله است که بعد از گذشت پنج سال، حقوق مستمری ثابت برای خانوارها واریز می‌شود. 
رومنانی خاطر نشان کرد: در مرحله بعدی ۳۰ صفحه برای مددجویان نصب می‌شود که از این تعداد، ۱۵ صفحه در شهر و ۱۵ صفحه در روستاهای منطقه نصب می‌شود که دریافت تسهیلات این ۳۰ پرونده در مرحله اداری و بانکی است. 
وی افزود: طرح نصب ۱۵۰ صفحه خورشیدی برای مددجویان منطقه امیرآباد به تصویب رسیده است که به مرور انجام می‌شود. 
رومنانی ادامه داد: اجرای این طرح به منظور استفاده بهینه از انرژی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان کمیته امداد منطقه است.
رییس کمیته امداد بخش امیرآباد دامغان تصریح کرد: با اجرای این طرح در حوزه انرژی خورشیدی، علاوه بر کسب درآمد پایدار برای مددجویان تحت حمایت، می‌توان در راستای توانمندسازی اقتصادی آنان و ارتقای سطح معیشت گروه هدف، گام برداشت.
 ۸۱۰ خانوار از بخش امیرآباد، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند. 
بخش امیرآباد به مرکزیت شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان، در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی این شهرستان، بیش از ۲ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.