حسین ابوطالبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همزمان با انجام عملیات راهداری در حوزه استحفاظی شهرستان دامغان به دلیل بارش شدید برف، شب گذشته ۴۰ نیروی راهداری در قالب پنج تیم با ۱۹ دستگاه تجهیزات راهداری شامل گریدر، برف‌روب مکانیزه و لودر، به عملیات راهداری پرداختند. 
وی بیان کرد: عملیات راهداری در محورهای دامغان- کیاسر، دیباج- گلوگاه، تویه دروار-کیاسر، دامغان- معلمان، دامغان- سمنان، دیباج-تویه و نمکه و کلاته- بادله، انجام شده است. 
ابوطالبی اظهار داشت: راهداران شهرستان دامغان در این ماموریت‌ها ۱۵۰ تن شن و نمک را در ۳۰۵ کیلومتر از جاده های حوزه استحفاظی پخش کردند.
وی ادامه داد: از رانندگان تقاضا می‌شود در صورت نداشتن الزام به سفر شب را در مکان امن سپری کنند و صبح در محورهای برف‌گیر تردد داشته باشد و در سوخت کافی، غذا، لباس گرم و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

تردد در محورهای دامغان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است
ابوطالبی اضافه کرد: هم‌اکنون برف سنگین در گردنه های محورهای مواصلاتی دامغان گزارش می‌شود که تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است. 
وی تصریح کرد: از ساعات ابتدایی بامداد امروز شاهد بارش برف در کل حوزه شهرستان دامغان هستیم، بارش برف در گردنه آهوان محور سمنان شدید و محور گلوگاه نیز برفی، همراه با کولاک شدید گزارش می‌شود. 
رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان دامغان تصریح کرد: تمامی تیم های برف‌روبی دامغان در حالت آماده باش و در محورها مشغول نمک‌پاشی و برف‌روبی هستند.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد که ۳۰ درصد آن را راه‌های دامغان شامل می شود. 

شهرستان دامغان دارای ۹۶۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است که ۸۸ درصد آن آسفالت و بقیه خاکی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.