ابراهیم هزارجریبی عصر چهارشنبه در نشست رفع مشکلات مربوط به تامین‌ بذر پنبه در استان سمنان در سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی استان ابراز داشت: امسال ۲ دستگاه کمباین غوزه‌چینی دیگر در کشور ساخته ‌شده که نواقص و ایرادات دستگاه‌های ساخته‌ شده سابق در آن رفع شده است.
وی ادامه داد: کمباین غوزه‌چینی ساخت ایران در استان‌های خراسان رضوی و فارس توزیع‌ شده است.
وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی اقدام‌هایی را برای تامین کمباین‌های خارجی برداشته است، اما این کمباین‌ها به دلیل تحریم‌ها هنوز وارد کشور نشدند.
هزارجریبی تصریح کرد: تامین کمباین از کشورهای دیگر دنبال می‌شود.

خودکفایی در تولید پنبه اولویت وزارت جهاد کشاورزی 
مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: توسعه کشت پنبه و خودکفایی در تولید این محصول از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.
وی با اشاره به اهمیت تامین بذر پنبه به‌ عنوان یکی از نهاده‌های مهم در حوزه کشاورزی، گفت: بذر پنبه به دو صورت داخلی و خارجی تامین و در سطح کشور توزیع می‌شود.
هزارجریبی اضافه کرد: بذرهای داخلی از سوی شرکت‌های خاصی که امتیاز تکثیر بذر را از موسسات پنبه خریداری کرده‌اند، در کشور تولید و توزیع می‌شود و بذر خارجی وارداتی نیز در زمان حاضر به شکل محدود در کشور توزیع می‌شود.
وی یادآور شد: تامین بذر استان سمنان از طریق شرکت‌های پنبه در خراسان رضوی انجام می‌شود و در سال آینده نیز بر اساس تفاهم بین استان سمنان و خراسان رضوی این روند ادامه دارد.
مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی افزود: استان سمنان به‌ ویژه در مناطق گرمسار و آرادان سال‌ها سابقه کشت و تولید پنبه را در گذشته داشته است.

امسال ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت پنبه اختصاص یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.