علینقی حیدریان روز چهارشنبه در سیزدهمین نشست ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های زیستی و آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سالن جلسات این اداره کل ابراز داشت: پویش کاشت ۳۳۸ هزار نهال در استان سمنان تا هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

وی بیان کرد: هدف از پویش کاشت ۳۳۸ هزار نهال در استان سمنان تقویت مشارکت مردمی و تأکید بر فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی است و ضرورت دارد سایر نهادها و ارگان‌ها نیز در این پویش همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  یادآور شد: فرهنگ‌سازی و توجه افکار عمومی به امر حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی یک وظیفه عمومی قلمداد می‌شود و پویش نهالکاری ۱۴ آذرماه امسال هم‌زمان یا سراسر کشور در استان سمنان آغازشد.

وی با بیان اینکه پویش کاشت نهال ابتکاری نو از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، ابراز داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی، کاشت نهال نقشی مهم در استفاده حداکثری از بارش‌های فصل پاییز دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی، موجب افزایش زمینه‌های مشارکت عمومی در اجرا و حفاظت از طرح‌های منابع طبیعی می‌شود، تصریح کرد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی به مردم در حفظ منابع طبیعی همکاری کنند.

از ۹.۷ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان، ۳۵۲ هزار هکتار مناطق جنگلی و ۳.۷ میلیون هکتار مرتع و ۵.۲ میلیون هکتار بیابان است.

امسال برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در ۱۴ آذر با شعار «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» کاشت ۳۳۷ هزار و ۴۰۰ اصله نهال در وسعت ۲ هزار و ۴۱۸ هکتار از مناطق جنگلی استان سمنان آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.