احسان منصور کیایی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: اصلاح راه‌های استان سمنان می‌تواند سهم قابل توجهی در کاهش تصادفات جاده‌ای ایفا ‌کند.

وی با اشاره سهم عامل انسانی در تصادفات جاده‌ای، تصریح کرد: خواب‌آلودگی، سرعت غیرمجاز و خروج از جاده عمده‌ترین نوع تصادفات را شامل می‌شود که ایجاد فضای امن در حاشیه راه می‌تواند صدمات حوادث رانندگی را در جاده ها کمتر کند.

کیایی ادامه داد: اصلاح شیب شیروانی کناره جاده‌ها و به نحوی هموارکردن آن به‌منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایل نقلیه انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان یادآور شد: تلاش‌ها در مجموعه راهداری برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به منظور ارتقای امنیت عبور و مرور سطح جاده‌های مواصلاتی است و امید می‌رود انجام این اقدام ها، به کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان منجر شود.

در استان سمنان هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، راه های اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد.

سالانه دست کم ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع است.

از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال دست‌کم چهار هزار مورد سانحه رانندگی در جاده‌های استان سمنان رخ داد و در هشت ماه گذشته براساس آمار پزشکی قانونی استان، ۱۵۰ نفر در جاده‌های سمنان جان‌باختند.

در پنج سال گذشته افزون بر ۲۴ هزار مورد سوانح رانندگی در جاده‌های سمنان روی داد، دست‌کم ۹ هزار نفر در این مدت به دلیل تصادف در جاده‌های این دیار مجروح شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.