حسین شاکری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور دستور استفاده از ظرفیت ساختمان‌های اداری بدون استفاده دولتی در شهرهای بدون کتابخانه را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه شهر کهن‌آباد از توابع شهرستان آرادان تنها شهر بدون کتابخانه استان سمنان است، ادامه داد: پیرو این دستور، پیگیری‌ها و جلسه‌های متعددی برای یافتن و شناسایی ساختمان‌های دولتی بدون استفاده و در عین حال دارای استحکام لازم برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در کهن آباد شهرستان آرادان که در سال های اخیر از روستا به شهر ارتقا یافته‌است برگزار شد.

شاکری افزود: پس از پیگیری‌های به عمل آمده و پیرو مصوبه‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در ۱۷ آبان ۹۸ مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت کتابخانه در شهر کهن آباد، فرماندار شهرستان آرادان پیشنهاد استفاده بخشی از یک مدرسه بدون استفاده و قدیمی در کنار شهرداری شهر مذکور را ارائه کرد.

این مقام مسوول تاکید کرد که این پیشنهاد باید ضمن اخذ مجوزهای لازم شامل ارائه استحکام بنا و رفع موانع حقوقی و اداری، در شورای آموزشی استان مطرح و تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی افزود: مقدمه های اداری طرح این مساله در شورای آموزشی استان توسط فرمانداری و اداره آموزش و پرورش شهرستان آرادان در حال پیگیری و اقدام است.

شاکری اضافه کرد: در صورت نبود امکان استفاده از مدرسه برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی و با توجه به اینکه ساختمان دولتی دیگری در شهر کن‌آباد برای این منظور  موجود نیست،  مقرر شد اقدام مقتضی به منظور واگذاری زمین و ساخت کتابخانه از منابع دولتی و خیران صورت گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان سمنان با اشاره به اینکه بر اساس قانون، موضوع ساخت کتابخانه از حوزه وظیفه این نهاد خارج است و این امر باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک نهاد عمومی غیردولتی است و صرفا به عنوان بهره‌بردار فعالیت می‌کند و پس از ساخت و تحویل کتابخانه به ارائه خدمت به شهروندان می‌پردازد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان روز دوشنبه نهم دی ماه ۹۸ گزارشی با عنوان«ضرب الاجل معاون استاندار سمنان به فرماندار آرادان به کجارسید؟» را بر روی خروجی خود قرار داد.

در این گزارش آمده است: ضرب‌الاجل ۲ ماهه معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان به فرماندار شهرستان آرادان به منظور ایجاد کتابخانه در شهر کهن‌آباد تاکنون به ‌نتیجه‌ای نرسیده است.

شهر کهن‌آباد از توابع شهرستان آرادان در استان سمنان قرار دارد و دارای یک هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت شهری و یک هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت روستایی است.

کهن آباد تنها شهر بدون کتابخانه در استان سمنان است و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ۱۷ مهر ۹۸ در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان از فرماندار شهرستان آرادان خواست تا ۲ ماهه آینده، مکانی را به منظور ایجاد کتابخانه در شهر کهن‌آباد معرفی کند.

حبیب‌الله خجسته‌پور معرفی ساختمانی برای تغییر کاربری به منظور ایجاد کتابخانه شهر کهن‌آباد به انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ظرف ۲ ماه آینده را از فرمانداری آرادان خواستار شد و در صورت نبود چنین مکانی، معرفی زمینی به منظور احداث کتابخانه در این شهر را ضروری خواند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.