حسین امیرحسینی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال ۷۵۱ مورد دادخواست کارگر و کارفرما به مراجع حل اختلاف شهرستان ارجاع شده که این شکایات در سال گذشته ۸۵۴ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۵۸ پرونده در مراجع حل اختلاف رسیدگی شده، تصریح کرد: مشاوره و آگاهی به قانون کار قبل از شکایت کارگر و کارفرما یکی از عوامل کاهش این شکایت ها است.

امیرحسینی زمان رسیدگی به دادخواست ها را ۱۶ روز اعلام کرد و ابراز داشت: ۳۲ درصد از ۶۵۸ پرونده شکایت در این شهرستان منجر به سازش شده است.

 رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با اشاره به اینکه تاکنون یک هزارو۶۴۲ تن در سامانه جویندگان کار نام نویسی کردند، اظهار داشت: ۶۲۰ خانم و یک هزارو ۲۲ آقا متقاضی کار بودند که از این تعداد ۸۹۵ تن دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۷۴۷ تن دارای مدارک دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان نسبت به سال گذشته هفت درصد بیشتر نام نویسی کرده اند، افزود: تاکنون ۷۵۶ تن که ۲۴۰ خانم و ۵۱۶ آقا هستند، به کار گمارده شده اند.

امیرحسینی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش نام نویسی برای جویندگان کار ثبت شده، گفت: با توجه به کاهش موالید، فارغ التحصیلان دانشگاهی و پایین آمدن نرخ جمعیت با کاهش درخواست کار روبرو هستیم.

به گفته وی ۷۱۰ تن در شهرستان شاهرود از مقرری بگیران بیمه بیکاری هستند که نسبت به سال گذشته این تعداد تغییری نداشته و امسال برای ۱۱۱ تن از آنان اشتغال مجدد ایجاد شده است.

وی از فعالیت ۴۴ کمیته حفاظت فنی و بهداشت خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۷۸۱ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی و تولیدی و ۱۴۹ مورد از کارگاه های کارهای سخت و زیان آور انجام شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

امیرحسینی آموزش حوادث، ایمنی و حفاظتی را از وظایف این کمیته ها برشمرد و ادامه داد: ۲۲۰ نفر ساعت آموزش روابط کار و تشکل ها و همچنین ۸۵۰ نفر ساعت آموزش مهارت زندگی توسط این کمیته ها تاکنون انجام شده است.

به گفته وی با همکاری اداره بهزیستی و نیروی انتظامی شهرستان تاکنون ۴۵۰ نفر ساعت دوره های آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای شهروندان برگزار شده است.    

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود از فعالیت ۳۲ تشکل کارگری در شاهرود خبر داد و تصریح کرد: شورای اسلامی کار، نماینده کارگران، انجمن صنفی کارگران، انجمن صنفی کارفرمایی و کانون کارگران بازنشسته در این تشکل ها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۲۶۵ تعاونی در شهرستان شاهرود فعالیت دارند، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ تعاونی جدید ثبت کرده اند که در مجموع ۱۵۱ فرصت شغلی در این تعاونی ها ایجاد شده است.

امیرحسینی از برگزاری سه دوره مسابقه قرآنی کارگران شاهرود خبر داد و تصریح کرد:این مسابقات با حضور ۴۵ تن در رشته های مفاهیم، قرائت، ترتیل و حفظ برگزار شد و ۱۲ تن برگزیده به استان معرفی شده که پنج تن از این افراد برای مسابقات کشوری انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه امسال پنج مسابقه قهرمانی کارگران کشوری در رشته های مختلف به میزبانی شاهرود برگزار شد، افزود: مسابقات داژبال بانوان، تنیس روی میز و دارت آقایان و بانوان کارگر کشور با موفقیت در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.