ایرج مصطفوی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای  و نقشه‌های پیش‌یابی، با پایداری جو حاکم بر هوای سمنان، ماندگاری و افزایش غلظت غبار و آلاینده‌های جوی در غالب نقاط این استان به ویژه نواحی صنعتی، غربی و مرکزی برای ۷۲ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به مخاطره و آثار این نوع آلایندگی مانند کاهش دید افقی، توصیه کرد: افراد سالمند، کودکان و گروه‌های حساس به علت آلودگی هوا از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: روز پنجشنبه، پنجم دی ۹۸ با گذر امواج کم دامنه ناپایدار از استان در ساعات بعدازظهر ابرناکی،وزش باد و کاهش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار و در برخی نقاط به ویژه نواحی غربی و ارتفاعات احتمال بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

امسال برای اولین بار استان سمنان آلودگی هوا ناشی از آلایندگی های جوی را تجربه کرد که منجر به تعطیلی مدارس دوره پیش دبستانی و ابتدایی در چهار شهر سمنان، سرخه، آرادان و گرمسار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.