بهروز اسودی روز یکشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: وسعت زیادی از استان در مناطق حساس و حفاظت شده از نظر زیست محیطی قرار گرفته که امکان اکتشاف در این مناطق وجود ندارد و انجام کارهای اکتشافی در این مناطق نیازمند همکاری و هم‌افزایی مسوولان است.

 وی ادامه داد: شرق استان سمنان از لحاظ معدنی دارای ظرفیت زیادی است که بهره‌برداری از این منابع موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۴۱ ماده معدنی مانند سنگ‌آهک، باریت،منگنز، فلدسپات، مس، بوکسیت، مس، زغال‌سنگ، سرب و طلا در شرق استان وجود دارد.

وی  با بیان اینکه ۳۷ معدن در شهرستان میامی فعال است، ابراز داشت: میامی از لحاظ معدنی جزو شهرستان‌های غنی استان سمنان محسوب می‌شود که کرومیت، منگنز و مس از تولیدات معادن میامی است.

اسودی تصریح کرد: ۲۳۸ واحد دارای پروانه بهره‌برداری شامل صنایع کوچک، متوسط و بزرگ در شرق استان سمنان وجود دارد که ۶ هزار و ۳۵۶ فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: ۸۸ درصد صنایع در شرق استان سمنان جزو صنایع کوچک، ۵ درصد جزو صنایع بزرگ و بقیه جزو صنایع متوسط است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۳ درصد پروانه بهره‌برداری صادر شده در استان مربوط به شاهرود است و ۳۰۸ جواز تاسیس معدن در شاهرود صادر شده که بهره‌برداری از تمام این واحدها، هشت هزار و ۷۹۲ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: معدن یکی از واحدهای درآمدزا و اشتغال آفرین است که تحریم نتوانست بر آن تاثیر داشته باشد و رویکرد استان توسعه معادن با تکیه بر توان دانش‌بنیان‌ است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: استان در زمینه معدن غنی است و باید این مقوله در استان جدی گرفته شود و با شتاب بیشتری کارها پیش رود.

نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان به ریاست علیرضا آشناگر استاندار سمنان و با حضور جمعی از مسوولان استانی برگزار شد و درباره تدوین سند توسعه صنعتی و معدنی شرق استان بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.