ناخدایکم خسرو طهماسبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به مناسبت گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی در مصلای این شهر افزود: ایران یک کشور قدرتمند دریایی است و بیش از پنج‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی در خلیج فارس و دریای خزر دارد.
وی خاطر نشان کرد: روزانه ۱۷ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز که محل حضور سربازان نیروی دریایی جمهوری اسلامی است، صادر می‌شود و ۴۵ درصد گاز و ۶۰ درصد نفت جهان در خلیج فارس وجود دارد. 
جانشین معاونت بازرسی و ایمنی نیروی دریایی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از واردات و صادرات کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی ایران از خلیج فارس و دریای عمان محافظت می‌کند.
طهماسبی تصریح کرد: دریا باعث شده است که ایران بازیگر اصلی منطقه باشد و در هفتم آذر ۵۸ در آغازین روزهای هشت سال دفاع مقدس ، ایران در جنگ دریایی توانست حماسه آفرین باشد.
وی اضافه کرد: نیروی دریایی عراق تا پایان جنگ تحمیلی نتوانست اقدام مهمی علیه نیروی دریایی ایران انجام دهد و عملیات محافظت از کشتی‌های تجاری در هشت سال دفاع مقدس بر عهده نیروی دریایی بود و ۱۰ هزار محافظت از کشتی تجاری در آن مقطع انجام شد.
جانشین معاونت بازرسی و ایمنی نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی در دریاهای آزاد حضور فعال دارد و تا کانال سوئز و در آب‌های آزاد جهان برای مقابله با هرگونه تهدیدها آمادگی داریم.
طهماسبی افزود: ساخت ناو در جمهوری اسلامی ایران با نام‌های جمران، سینا، شیراز و فاتح از جمله دستاوردهای نیروی دریایی است و این نیرو با استحکام‌بخشی سازمان خود و تربیت نیروی‌های متخصص این پیام را به دشمن می‌دهد که هرگونه تجاوز با اقتدار سربازان ملت ایران و ولایت فقیه مواجه می شود.
۳۹ سال پیش در هفتم آذر ۱۳۵۹ شهید امیر دریادار محمدابراهیم همتی با رشادت و جانفشانی‌های خود به عنوان فرمانده ناوچه قهرمان پیکان در عملیات مرواید، در جریان نبردهای حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، نگهبان ابدی خلیج همیشه‌فارس و جاودانه تاریخ ایران شد.
شهید امیر دریادار همتی یکی از شهیدان دفاع مقدس و از اهالی سمنان است که در هنر، علم و عمل یک اسطوره بود، شاید نیروی دریایی دیگر به مانند او نخواهد دید و به پاس رشادت‌های این جوانمرد ایران زمین هفتم آذر، سالروز شهادتش، به عنوان روز ملی نیروی دریایی انتخاب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.