کارگردان نمایش «کسی مدام مرا می خواند» عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: این نمایش نگاهی در مورد اندیشه حسین ابن منصور حلاج و چگونه به قتل رسیدن این عارف در بین قرن دوم و سوم هجری قمری دارد و نگاه و نگارش  نویسنده و علاقه شخصی به این عارف باعث شد که این نمایش را آماده اجرا کنم .

محمد علی دانشگر با بیان تفاوت های بنیادی  تئاتر و نمایش افزود: هر تئاتری می‌تواند نمایش باشد ولی هر نمایشی تئاتر نیست ، راهپیمایی و سیرک یک نوع نمایش است و  راهپیمایی در جهت حمایت یا اعتراض و سیرک قابلیت و قدرت نمایشی دارد   اما تئاتر رویدادی است که دارای قصه با ساختاری متشکل از نیروی خیر و شر و قهرمان و ضد قهرمان است  که گره و گره گشایی را نیز با خود به همراه دارد ولی در پرده خوانی و نقالی نیز  چنین نیست ، زیرا فاقد متن  است و دارای خط داستانی و روایتی ساده است .

وی  اضافه کرد: در نمایشنامه های کلاسیک همیشه صفات عالی بشر  بر صفات پست پیروز می‌شود و با توجه به تعاریفی که بیان شد و با بیان شعر گونه نمایشنامه و نگاهی که بنده به عنوان کارگردان در اجرا داشته ام این اثر هنری خود  را یک تئاتر کلاسیک ایرانی می دانم.

دانشگر با بیان اینکه در سال ۱۳۸۷ با نمایش گفت و گوی تمدن ها به کارگردانی نیما صالحیان وارد تئاتر شده ام گفت : اولین حضورم در مقام بازیگر در نمایش مردی که لب نداشت به کارگردانی سپهر دادجوی توکلی بود و از سال ۱۳۹۲ کارگردانی را با نمایش افسانه ماهی آغاز کردم  و پس از آن تا کنون به کارگردانی نمایش های برجا و دردسرها،مجلس نامه،عقاب تیز چنگال،شبهای طهران،نمایش خیابانی اکومن،هزار شلاق ،نمایش خیابانی علامت و نمایش مدام کسی مرا می خواند پرداخته ام .

دانشگر،سیدمهدی علی الحسینی ، سمانه نجار بازیگران و علی قربانزاده،آرش سیف علیان ، صادق جهان ، قاسم عابدی ، غزاله رجبی و میترا ایزدفر همسرایان این نمایش هستند .

مهدی چوبداری بعنوان دستیار کارگردان،غزاله رجبی بعنوان طراح صحنه،میترا ایزدفر بعنوان منشی صحنه،زهره افضلی بعنوان طراح لباس،امیرحسین دلارام  بعنوان طراح نور،الهام شهاب الملک فرد بعنوان طراح گریم،سهیلا شمس الدین بعنوان عکاس ،علی و فرشاد صالحیان بعنوان تصویربردار و رودین بهروان بعنوان طراح پوستر عوامل این نمایش را تشکیل می دهند.

همچنین موسیقی این نمایش توسط شهریار جعفری،هادی بندلی و وحید رحیمیان تهیه و اجرا و عبدالرضا دانشگر خواننده آن است .

مقام دوم کارگردانی،مقام دوم بازیگری مرد،مقام سوم بازیگری مرد ،مقام دوم بازیگری زن،مقام برتر طراحی صحنه،مقام برتر طراحی گریم  ، مقام برتر طراحی لباس ،مقام برتر موسیقی و نمایش برگزیده تئاتر استان سمنان از جمله مقام های کسب شده این گروه در سی امین جشنواره تئاتر صحنه ای استان سمنان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.