عباس رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهروندان ساکن در مجتمع و واحدهای مسکونی برای به روزرسانی و دریافت گواهی استاندارد آسانسور بی‌تفاوت نباشند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان ساکن در منازل شخصی و مجتمع‌های مسکونی نسبت به روزرسانی گواهی استاندارد آسانسور مسئول باشند و در صورت فقدان به روز رسانی و بروز حوادث، دستگاه‌های اجرایی مربوط مسئولیتی در قبال سهل انگاری‌ها ندارند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: آسانسورهای مستقر در مکان‌های دولتی، عمومی و تجاری با درخواست دستگاه‌های مربوط سالانه به روز رسانی می شود اما در بخش خانگی اداره کل استاندارد براساس قانون نمی تواند به منازل شخصی سرکشی کند.

رستمی اضافه کرد: مدیران واحدهای مسکونی به نمایندگی از دیگر از ساکنان می توانند مراتب را برای به روز رسانی آسانسور به اداره کل استاندارد اطلاع دهند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان افزود: افزون بر ۲۵۰ آزمایش برای اعطای مجوز استاندارد بر روی آسانسور انجام می‌شود و به هیچ عنوان مجوز نصب آسانسور غیراستاندارد در ساختمان‌های مختلف داده نمی شود.

سالانه افزون بر ۵۰۰ آسانسور در ساختمان‌های دولتی، عمومی و شخصی استان نصب می شود و براساس قانون، دریافت تاییدیه تکمیل ساختمان و پایان کار نیازمند ارزیابی و تایید نهایی استاندارد آسانسور است.

شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می‌توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.