سید حسن میرعماد روز چهارشنبه در نشستی با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت اجرای کامل طرح هویت گذاری دام اظهار داشت: مدیران جهاد کشاورزی پلاک گذاری دامداران استان به ویژه عشایر را با جدیت پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون درصد ناچیزی از دام‌های استان پلاک کوبی شده است، افزود:  دستگاه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، دامپزشکی و امور عشایری استان در زمینه هویت گذاری دام با جهاد کشاورزی استان سمنان همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  تصریح کرد: در صورتی که پلاک‌گذاری  دام در استان انجام نشود، ممکن است با کوچ دام ها به سایر استان‌ها پلاک گذاری در سایر استان‌ها انجام شده و آمار از استان سمنان خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش سرقت دام سبک و تسریع در شناسایی صاحبان دام‌های سبک در محموله های قاچاق‌ احتمالی احشام از جمله مزیت‌های پلاک گذاری دام است.

وی یادآور شد: فقدان پلاک‌گذاری و شناسنامه‌دار نبودن دام در سال‌های گذشته به قاچاق و سرقت دام در کشور منجر می شد، اما با اجرای طرح پلاک‌گذاری دام مشکلات عشایر و دامداران در بخش‌های مختلف کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: ارائه خدمات به دامداران مانند ارائه تسهیلات، تمدید پروانه ها و نهاده ها منوط به اجرای طرح پلاک گذاری دام است و انتظار می‌رود دامداران در اجرای این طرح با جهاد کشاورزی استان همکاری داشته باشند.

جمعیت دام سبک استان سمنان حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار راس و جمعیت دام سنگین استان نیز حدود ۱۰۸ هزار رأس است.

حدود ۴۸ میلیون راس گوسفند، ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس بز و ۸ میلیون رأس گاو در کشور وجود دارد و در مجموع حدود ۷۵ میلیون راس دام در ایران باید پلاک‌گذاری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.