علی لاریجانی شامگاه دوشنبه در اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت در سالن همایش های دانشگاه دامغان در استان سمنان، گفت: دشمن امروز قدرت جریان مقاومت را باور دارد که به میزان همین استقامت نیز دسیسه های خود را بر جبهه مقاومت تحمیل می‌کند و می‌توان با وحدت و همدلی، همه این دسیسه‌ها را خنثی کرد. 

وی تصریح کرد: جهاد با حرکت انقلابی بین مسلمانان رشد یافت و مجاهدان به همین دلیل جایگاه خود را در سطح منطقه و جهان پیدا کردند. 

لاریجانی، فرار از جهاد را سبب سستی در دین و سلطه دشمنان بر ملت‌ها دانست. 

لاریجانی، به راه شناخت مجاهد و تروریست اشاره کرد و گفت: مجاهدان برای راحتی و آسایش خلق و تروریست‌ها برای ایجاد وحشت فعالیت می‌کنند که این امر بهترین راه برای شناخت مجاهد از تروریست است. 

وی اضافه کرد: مجاهدان در جبهه های مقاومت کشورهای اسلامی با جهاد و ایستادگی خود، در غربت نیستند بلکه این جهاد حرکتی پیشگام و تاثیرگذار در خاورمیانه است.

وی خاطر نشان کرد: اگر به حوادث پر تلاطم قرن ۲۰ و ۲۱ نظاره کنیم می‌فهمیم که حرکت علما و مردم در انقلاب مشروطه، نهضت تنباکو و دیگر نهضت‌ها، به خوبی نقش علما را نشان می‌دهد. 

لاریجانی، فلسطین را یکی از موضوعات اصلی جهان اسلام دانست و گفت: ترس و واهمه رژیم صهیونیستی امروز به دلیل استقامت مردم فلسطین است.

وی افزود: رازداری، مدارا با مردم، پایداری و شکیبایی در سختی‌ها، سه خصلت انسان مومن است که همه مسلمان‌ها باید این موارد را در زندگی خود به کار گیرند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ترامپ درخصوص ترور ابوبکر بغدادی سخنانی گفت و به صراحت اعلام کرد جنگ در خاورمیانه را به دلیل رسیدن به نفت انجام داد که این حرف خباثت دشمن را نشان می‌دهد. 

وی تصریح کرد: ادعای آمریکا در خصوص ساخت سلاح هسته ای از سوی ایران بی اساس، پوچ و حقه بازی جدید آن‌ها برای اذیت و آزار ملت ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی ملت‌های جبهه مقاومت و منطقه به دلیل رفتار دشمنان است، چرا که راهی جز مقاومت و پایداری اسلام نمانده است.

چهارمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت با محوریت تجلیل از مجاهدت رزمندگان و خانواده های شهدا وایثارگران در غربت ومقاومت اسلامی با حضور بیش از ۱۸۰ اندیشمند وفرهیخته از ۳۸ کشور جهان و هم چنین خانواده های شاهد از کشور لبنان، سوریه، نیجریه و فلسطین در دانشگاه دامغان در حال برگزاری است. 

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، خانواده شیخ زکزاکی و خانواده شهدا وجانبازان محور مقاومت اسلامی در این اجلاس حضور پیدا کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.