مسعود خلیلی روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری استان سمنان در عمارت بادگیر این شهر، افزود: این رشته ورزشی نوعی فعالیت اقتصادی نیز محسوب می‌شود تا جایی که در استان گلستان موجب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم بالغ بر ۲۸ هزار نفر شده است.

وی پرورش اسب‌ها را در راستای اجرای سیاست های اقتصادی برشمرد و بیان کرد: ساکنان یزد علاوه بر نگهداری از اسب، پنج هزار کره اسب در سال به جمعیت اسب‌ها اضافه می‌کنند.

رئیس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: بها دادن به پرورش اسب‌های ایرانی در سال‌های اخیر سبب تولید سرمایه و رونق اقتصادی مناطق فعال در این زمینه می شود.

خلیلی به فعالیت حدود ۱۱۷ باشگاه سوارکاری در سال ۹۳ اشاره و تصریح کرد: اکنون ۴۸۰ باشگاه سوارکاری و اسب‌سواری دارای مجوز در کشور مشغول به فعالیت است.

وی به ضرورت تامین زیرساخت های لازم پرورش اسب و سوارکاری تاکید و خاطرنشان کرد: همکاری، هم‌افزایی و دغدغه‌مندی مسوولان استانی، این فدراسیون ورزشی و وزارت ورزش و جوانان در برخی از استان‌های کشور همچون فارس  منجر به تحقق این مساله شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت، موقعیت جغرافیایی و اقلیم سمنان می‌توان علاوه بر جشنواره‌های زیبایی اسب رقابت استقامت را در این استان برگزار کرد.

رئیس فدراسیون سوارکاری یادآور شد: این فدراسیون برای اعزام مدرس به استان سمنان برای آموزش مربیان و سوارکاران این استان آمادگی دارد.

۲۳ هزار اسب ثبت شده و دارای هویت در کشور وجود دارد و هر سال نسبت به سال قبل با توجه به زادآوری، تعداد آنها افزایش می‌یابد.

مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری استان سمنان روز چهارشنبه با حضور دو نامزد برگزار شد که پس از انصراف فاطمه محمودیان، همسرش سید محمد حسن متولیان کل آرا را از آن خود کرد تا رئیس هیات شود.

این اتفاق در مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری استان سمنان در حالی رخ داد که ورزش دوستان سمنان، خانوادگی اداره شدن تعدادی از هیات‌های ورزشی استان را از مشکلات ورزش سمنان قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.