علی اصغر مجد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انواع نذورات مردم این شهرستان حاوی اقلام مورد نیاز زائران اربعین حسینی با ۱۶ دستگاه کامیون و تریلی به کشور عراق ارسال شده است.
وی ادامه داد: پتو، آب آشامیدنی، وسایل مورد نیاز برای طبخ غذا، چادر و دیگر اقلام ضروری از این شهرستان به موکب ها ارسال شد.
مجد اظهار داشت: همراه با این محموله‌ها، ۸۰ نفر از خادمان برای خدمات‌دهی به زائران به عراق سفر کردند که از این تعداد ۴۰ نفر در شهر کربلا و ۴۰ نفر در شهر نجف حضور دارند.
وی تصریح کرد: مردم شهرستان دامغان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک نقدی به این همایش حسینی داشتند.
مجد به خدمات‌دهی چهار موکب دامغان به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: زائران اربعین حسینی در چهار موکب دامغانی‌ها در شهرهای نجف و کربلا، اسکان و پذیرایی می‌شوند. 
وی اضافه کرد: موکب علی بن موسی الرضا(ع) در شهر کربلا و موکب چهارده معصوم(ع) در شهر نجف اشرف، ۲ موکب از دامغان است که در هر کدام روزانه پنج هزار نفر از زائران اسکان شده و در طول روز، ۱۵ هزار وعده غذایی بین زائران توزیع می‌شود. 
مجد تصریح کرد: موکب امامزاده محمد (ع) شهر دیباج نیز در شهر نجف اشرف به برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع میان وعده به زائران می‌پردازد. 
فرماندار دامغان خاطر نشان کرد: این خدمات‌دهی از تاریخ ۱۶ مهرماه آغاز شده و به مدت ۱۵ روز تا ۳۰ مهرماه ادامه خواهد داشت. 
سال گذشته در طول ایام اربعین حسینی، موکب شهرستان دامغان در کربلای معلی، حدود ۴۰ هزار نفر را اسکان داد و از ۸۶ هزار نفر در وعده های غذایی مختلف پذیرایی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.