ایرج کارخایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رعایت نکات بهداشتی و امنیتی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در مباحث پدافند غیرعامل مورد تاکید است و در آستانه اربعین حسینی تمامی رویکردها برای اعزام امن‌تر زائران به کربلا باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ارزیابی و نظارت بر موکب‌هایی که مسئولیت اسکان و تغذیه زائران را برعهده دارند در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: در ماه‌های گذشته نشست‌های مختلفی در ارتباط با اهمیت پدافندغیرعامل و مقابله با تهدیدهای زیستی در استان سمنان برگزار شد که مصوبه‌های این نشست‌ها در گام اجرایی قرار گرفت.

کارخایی اضافه کرد: بررسی کیفیت آب آشامیدنی برای مقابله با هرگونه تهدید زیستی در اربعین حسینی به صورت شفاف و دقیق ارزیابی شود و تمام احتمال‌ها باتوجه به حضور میلیونی زائران در آیین معنوی باید لحاظ شود.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: نباید از کینه‌توزی‌های دشمنان غفلت کرد و باید با اتخاذ راهبردهای امنیتی در بخش‌های مختلف سفر امنی برای زائران اربعین حسینی فراهم شود.

امسال بیش از ۱۸ هزار نفر از استان سمنان برای بهره‌مندی معنوی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می کنند.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.